1 014 465 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Vilka andra symtomfria?BirgitS skrev:
59% smittas av symtomfria.
Gruppen kan delas in två undergrupper om 35% och 24% En delgrupp som senare får symtom (men då har de redan smittatt) och en delgrupp aldrig får symtom.
Återstår en grupp på 41 % som blivit smittade av någon som hade symtom vid smittotillfället.
Här är Bidens Coronarådgivares uppfattning om Vår starke man. Nazist!
President Joe Biden säger att han tänker ta itu med pandemin.Andy Slavitt är Bidens nye covidrådgivare och han har starka åsikter om Anders Tegnell:
”Din strategi kan inte ta livet av folk hur länge som helst innan du antingen får sparken eller jämförs med en nazist”.
Källa på det? Självklart!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...re-om-tegnell-geniet-bakom-ignorera-strategin
Lite kul att det inte är Trumps handplockade, som uttrycker sin uppfattning om vår (och Belgiens?) räddare. För då hade det avfärdats som "fake news" och lite förlöjliganden. Men nu är det, hur obegripligt det än kan vara, en i Sverige uppskattad efterträdare, nämligen Bidens rådgivare.
Staffan
President Joe Biden säger att han tänker ta itu med pandemin.Andy Slavitt är Bidens nye covidrådgivare och han har starka åsikter om Anders Tegnell:
”Din strategi kan inte ta livet av folk hur länge som helst innan du antingen får sparken eller jämförs med en nazist”.
Källa på det? Självklart!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...re-om-tegnell-geniet-bakom-ignorera-strategin
Lite kul att det inte är Trumps handplockade, som uttrycker sin uppfattning om vår (och Belgiens?) räddare. För då hade det avfärdats som "fake news" och lite förlöjliganden. Men nu är det, hur obegripligt det än kan vara, en i Sverige uppskattad efterträdare, nämligen Bidens rådgivare.
Staffan
Godmorgon Staffan! Detta avhandlade vi tidigare på morgonen i Strategitråden.Staffan2000 skrev:
Här är Bidens Coronarådgivares uppfattning om Vår starke man. Nazist!
President Joe Biden säger att han tänker ta itu med pandemin.Andy Slavitt är Bidens nye covidrådgivare och han har starka åsikter om Anders Tegnell:
”Din strategi kan inte ta livet av folk hur länge som helst innan du antingen får sparken eller jämförs med en nazist”.
Källa på det? Självklart!
[länk]
Lite kul att det inte är Trumps handplockade, som uttrycker sin uppfattning om vår (och Belgiens?) räddare. För då hade det avfärdats som "fake news" och lite förlöjliganden. Men nu är det, hur obegripligt det än kan vara, en i Sverige uppskattad efterträdare, nämligen Bidens rådgivare.
Staffan
https://www.byggahus.se/forum/threa...i-diskussionstrad.399024/page-70#post-4044648
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det var fortfarande inte så jag läste ditt inlägg. Jag läste ditt inlägg så här:Ulltand skrev:
"... sker från symtomfria och av dessa symtomfria får 35% symtom senare i sjukdomen och 24 % utvecklar aldrig några symtom."
Det är skillnad på procent och procentenheter. Av de 59 % var det "35 procentenheter som ..." och inte "35 % som ..." . Man kan också formulera det som de gjorde i artikeln.
Om du fortfarande inte förstår hur ditt inlägg lästes kan jag nog inte förklara bättre.
Det är bra att vara chef för ett vårdboende - då kan man ge vaccin till sin egen familj istället för till sin personal:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...sin-familj-personal-pa-aldreboendet-blev-utan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...sin-familj-personal-pa-aldreboendet-blev-utan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Lite till här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/h...-inte-ansvar-for-kylstrulet-med-vaccindosernaB b8q skrev:
Halland hann igår vaccinera ung. 150 bland vårdpersonalen av 400 doser innan felet upptäcktes.
Nu hittade jag det här; inte konstigt att det blir fel om regionen själv tror att det ska förvaras i -70 grader!BirgitS skrev:
Jag tycker det är svårt att förstå om allt Moderna-vaccin till de regionerna har haft kylproblem eller om det bara gäller en del doser. Det är väldigt kortfattat.
Nu hittade jag originalet: [länk]
Man kommer att utreda om det innebär att vaccinet har blivit overksamt och i så fall vaccinerar man om de personer som har fått det. De doser som inte har använts än sätts i karantän.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/asta-93-maste-aka-14-mil-for-att-ta-sitt-vaccin
Eller har man kanske blandat ihop vad som gäller för de olika vaccinen? Pfizers ska hålla -70, men Modernas bara -20.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Nåja, det verkar ju ha varit Apoteket AB som tydligen står för transporten till och/eller inom de aktuella regionerna som har gjort fel.B b8q skrev:
https://www.regiongavleborg.se/nyheter/modernas-vaccin-har-transporterats-for-kallt/
Tillägg:
Pfizers vaccin ska förvaras i -70 grader och Modernas i vanlig frystemperatur.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Ja, säg det?B b8q skrev:
Pfizer står för transporten till regionerna av sitt vaccin men annars har det ju inte skrivits så mycket om transporterna (delar av det försöker man ju hålla hemligt av säkerhetsskäl). Vi får väl vänta och se vad Apotekets utredning kommer fram till.