Intet Intet skrev:
Aha. Inget annat. Jag skulle naturligtvis skrivit att JAG inte hört ett knyst om det.
Du kanske borde prova att även följa mainstream-media och inte bara alternativa nyhetssajter? 😉

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du kanske borde prova att även följa mainstream-media och inte bara alternativa nyhetssajter? 😉
Det gör jag från och till men just Faucis eventuella brottslighet har gått mig förbi. I alla fall i form av dessa förhör.😀

Intet Intet skrev:
Kanske det? Eller mer troligt är det samma personer.

Extremhögern/fascisterna gillar inte kompetenta människor.

Det här är väl ett bra exempel på "halvkvädna konspirationsteorier och polariserande uttalanden?
Det beror på. Om du räknar Trump dit så har han ju sagt det själv.

Men det är klart, det  är svårt att veta om han slänger med en sanning bland alla lögner.

https://en.wikipedia.org/wiki/False_or_misleading_statements_by_Donald_Trump

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Det kan ju vara bra att påminna om syftet med denna tråd:
H hapazard skrev:
Syftet är att dela och kommentera nyheter och rön om coronaviruset SARS-CoV-2 och sjukdomen det orsakar, Covid-19. Syftet är inte att vara en debatttråd för/emot ämnen som munskydd, lockdown eller Sveriges sätt att hantera pandemin.
Ett senatsförhör i USA, som går ut på att försöka få en person att begå mened, är inte en nyhet om vare sig själva viruset eller covid. Tvärtom är det ett försök att få till en debatt om något helt annat och borde därför behandlas i en egen tråd.

• Gilla
DanielSt81 och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
De enda som haft en större artikel i ämnet vad jag sett är Samnytt.
Det är nog klokt att söka information från många källor och bilda sig en egen uppfattning.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
Det är nog klokt att söka information från många källor och bilda sig en egen uppfattning.
Uppenbarligen hade ju Intet missat det. I alla fall om "många källor" ska tolkas som källor med olika vinklingar, vilket ju är det viktiga. Att bara använda många Maga-källor ger ju inget mervärde.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan ju vara bra att påminna om syftet med denna tråd:
Detta var den första jag hittade av Coronarelaterade trådar. Det finns väl helt obegripligt egentligen, flera till. Men med tanke på att det åtminstone i Sverige, är ett så gott som avslutat kapitel tycker jag gott att denna tråd kan utvecklas till en coronarelaterad alltiallotråd. Att skapa ytterligare en tråd känns verkligen inte så konstruktivt.
BirgitS BirgitS skrev:
Ett senatsförhör i USA, som går ut på att försöka få en person att begå mened,
I den bästa världar är det ett försök att få fram sanningen. Vilka fakta sitter du på egentligen som kan komma med så kavata "fakta"?
BirgitS BirgitS skrev:
är inte en nyhet om vare sig själva viruset eller covid. Tvärtom är det ett försök att få till en debatt om något helt annat och borde därför behandlas i en egen tråd.
Det stämmer inte. Det är i högsta grad förknippat med såväl viruset som Covid. Utan de hade inte Fauci blivit förhörd.

Bäst att tillägga att jag syftar på förhörd i samband med Covid. Han kunde naturligtvis blivit förhörd om vilken brottslig handling som helst. Phuuuu. Där besparade jag tråden en handfull missförståndsinlägg. Minst.😀

BirgitS
Intet Intet skrev:
Detta var den första jag hittade av Coronarelaterade trådar. Det finns väl helt obegripligt egentligen, flera till.
Det är inte obegripligt. Under pandemin var det viktigt med förmedling av nyheter som inte drunknade i ändlöst tjafs om t.ex. munskydd.
Intet Intet skrev:
Men med tanke på att det åtminstone i Sverige, är ett så gott som avslutat kapitel tycker jag gott att denna tråd kan utvecklas till en coronarelaterad alltiallotråd.
Det är din åsikt, inte trådskaparens, så vitt vi vet.
Intet Intet skrev:
I den bästa världar är det ett försök att få fram sanningen.
Tror du på allvar att syftet med förhören att få fram ny vetenskaplig information om själva viruset eller covid?
All sån vetenskaplig information, som har forskats fram, finns redan tillgänglig.
De inblandade senatorerna skulle ju inte ens förstå ny korrekt vetenskaplig information. De är politiker och inte infektionsinriktade forskare eller läkare.
Intet Intet skrev:
Det stämmer inte. Det är i högsta grad förknippat med såväl viruset som Covid. Utan de hade inte Fauci blivit förhörd.
Att det är förknippat räcker inte, även t.ex. diskussionen om munskydd var förknippat med covid, men det fick ändå sin egen tråd för att inte förstöra nyhetsförmedlingen.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.