Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Intet Intet skrev:
Kan du utveckla det lite grann eller svamlar du bara på i vanlig ordning?
Jag svamlar aldrig. Det är bara att titta på ditt första inlägg i det här ärendet så förstår man (åtminstone de som är nörmalbegåvade) vad jag syftade på.
Intet Intet skrev:
Än en gång. Hade du lyssnat på de två korta klippen hade du sluppit fråga samma onödiga fråga inte bara en utan två gånger.
Berätta mer!
Intet Intet skrev:
Det lämpligaste är väl att du lyssnar igen de två översta så får du i alla fall en hum om vad det handlar om. Om det är sant eller inte, vet naturligtvis inte jag eller någon av er heller för den delen. Även om ni låtsas veta.
Jag, som har sett och hört andra nyhetsmedia, vet förstås ungefär vad det handlar om. Frågan är varför du tycker att det är värt att uppmärksamma oss andra på Youtubevideor som du själv knappt har tittat på.
Vad var syftet med det?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Motbevis mot anklagelserna att han bland annat norpat åt sig tio millioner samt försumlighet i arbetet.
Varför ska någon presentera sådant?
(Ursäkta om jag redan har frågat det. Jag är lite ur fas med tråden).

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Kanske det? Eller mer troligt är det samma personer.

Extremhögern/fascisterna gillar inte kompetenta människor.

Det här är väl ett bra exempel på "halvkvädna konspirationsteorier och polariserande uttalanden?
Nej, det är fakta. Extremhögern klarar inte av att ta till sig fakta. Den går på sina fördomar och tror att det är sanningar.

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
P
B Bitterhetsakademin skrev:
De enda som haft en större artikel i ämnet vad jag sett är Samnytt.
Det är nog klokt att söka information från många källor och bilda sig en egen uppfattning.
Lyssna inte på Samnytt och andra från knäppmedia.
Ta in information från vederhäftiga nyhetsmedia för att bilda dig en "egen uppfattning".

• Gilla
  • Älska
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
I den bästa världar är det ett försök att få fram sanningen.
Tyvärr är inte det möjligt i det politiska klimat som råder i USA just nu.
Intet Intet skrev:
Utan de hade inte Fauci blivit förhörd.
Fauci blev kallad till senatsförhör eftersom han har förargat (sagt emot) Trump. Det är samma fenomen som gör att MAGA förföljer James Comey, John Bolton och Mark Milley, bl.a.

• Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
De inblandade senatorerna skulle ju inte ens förstå ny korrekt vetenskaplig information. De är politiker och inte infektionsinriktade forskare eller läkare.
Rand Paul är ögonläkare. Jag vet dock inte hur längre sen det var han praktiserade senast.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Så det vore väl klokt av dig att skriva något i stil med -"mycket av den framforskade informationen finns tillgänglig". Eller något liknande.
Det allra mesta, troligen.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Det var då det. Nu är nu och majoriteten av de vegeterande trådarna vaknar troligtvis inte till liv igen. Så vem vinner på ännu en tråd om samma ämne?
Det kan jag nog hålla med om (men vi får väl se vad moderatorerna säger).
Vad tycker du att den här tråden ska handla om numera?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Republikanerna behöver ingen fällande dom. De behöver en syndabock.
Det räcker med smaskiga förhör och att Fauci döms i allmänhetens ögon.
Ja, det här är ett praktexempel på hur en fascistregim förföljer sina meningsmotståndare.

• Gilla
Klacken och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ta in information från vederhäftiga nyhetsmedia för att bilda dig en "egen uppfattning".
Graf över covidvaccinering, 58% svarade nej och 42% ja av 112 röster, slutade 20 april.

Läsarna av Samnytt kanske inte är helt representativa för befolkningen, fast det är väl ingen nyhet.
Men att de var så vaccinskeptiska förvånar...

• Gilla
  • Wow
BirgitS och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Självklart har Samnytt sin egen agenda och att de är närstående Sverigedemokraterna är knappast någon hemlighet men att döma ut dem på dessa grunder är att gå för långt.
Artiklarna är skrivna ur deras perspektiv men vad gäller sanningshalten är den nog högre än agendastyrd regimmedia. Se bara på det ständiga tjatet om klimatet och hur allt negativt om massinvandringens konsekvenser konsekvent mörkades.
Den enda punkt där jag kan rikta kritik mot Samnytt är att de liksom moderpartiet Sverigedemokraterna är starkt israelvänliga och vägrar fördöma Israels folkmord på palestinierna.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
[bild]

Läsarna av Samnytt kanske inte är helt representativa för befolkningen, fast det är väl ingen nyhet.
Men att de var så vaccinskeptiska förvånar...
I runda slängar en av fem som sympatiserar med Sverigedemokraterna så någon udda sekt är det knappast, att folk inte bara som får lydigt och okritiskt ställer sig i ledet för vaccination när staten dikterar och kommenderar är bara ett sundhetstecken.

• Ledsen
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det gör jag från och till men just Faucis eventuella brottslighet har gått mig förbi. I alla fall i form av dessa förhör.😀
Det var nog inte heller syftet med uppvisningen, att avslöja ev. oegentligheter. Det var knappast någon överraskning att Fauci skulle svara som han gjorde, alla var väl införstådda med hans rättigheter.

Det var politisk teater som lämpar sig väl för att spridas på sociala medier och där du - tyvärr - medverkade.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Sen finns ju en annan sak att granska nämligen "Operation Warp Speed" som berikade privata företag med stora statliga anslag och som Trump tog åt sig äran för.

P pmd skrev:
Rand Paul är ögonläkare. Jag vet dock inte hur längre sen det var han praktiserade senast.
Jag läste att han aldrig kvalificerat sig för legitimation, så troligen har han aldrig prakticerat.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.