P
J Jonobe skrev:
Etikprövningsmyndigheten ger först godkännande innan man går vidare till respektive registerhållare.
Vilket också förklaras redan i länken i inlägg #18 982.

Det är bättre att läsa hänvisningar man får som svar på frågor innan man ställer samma fråga igen.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Är min tolkning rätt alltså?
Har du läst texten som länkas till i inlägg #18 982. Om inte så gör det och tolka sen.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Men det verkar vara hög tid att återinföra någon typ av extra kontroller för medborgarna nu när forumet fylls av fler och fler trögtänkta…[/B]
Man skulle kanske bilda en förening som hjälp?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
P pmd skrev:
Den personen kan inte finnas. Det är fel format på personnumet. Enligt [länk] ska sista siffran vara 8 och inte 0.
Om man anonymiserar data så finns det ju inget som säger att nyckeln måste vara formaterad som ett personnummer.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Om man anonymiserar data så finns det ju inget som säger att nyckeln måste vara formaterad som ett personnummer.
Det är inte ens ett giltigt personnummer ens innan man har lagt till sista siffran. :-)

Fairlane
P pmd skrev:
Det är inte ens ett giltigt personnummer ens innan man har lagt till sista siffran. :)
Nej der kan vara bokstäver eller vad som helst. Det viktiga är att det är unikt.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skallmätningarna utfördes av Statens rasbiologiska institut som fanns kvar ända till slutet av 50-talet.

Men det verkar vara hög tid att återinföra någon typ av extra kontroller för medborgarna nu när forumet fylls av fler och fler trögtänkta…
Det ligger i farans riktning.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Det ligger i farans riktning.
Du är rädd för mycket du. Allt vad myndigheter heter får dig att skälva. Det var samma sak med vavccineringarna, du ser faror precis överallt…

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du är rädd för mycket du. Allt vad myndigheter heter får dig att skälva. Det var samma sak med vavccineringarna, du ser faror precis överallt…
Tvärt om.

Inget svar på min fråga från inlägg 19009, @mickef?

M mickef skrev:
Och hur kommer man fram till den drabbades intelligenskvot? Det verkar solklart för de flesta här men vi lite dummare, i varje fall jag, har inte klykat riktigt.
Menar du allvar? Om du verkligen menar allvar så tar vi det en tredje gång, nu i nerkortad version. Läs långsamt: "Testerna hämtades från mönstringen vid värnplikten och länkades med Folkhälsomyndighetens vaccinationsstatistik."

Får jag gissa, du är inte vaccinerad va?

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Nej der kan vara bokstäver eller vad som helst. Det viktiga är att det är unikt.
OK, jag var för otydlig. Mea culpa. Personnummerkalkylatorn accepterade alltså ett ogiltigt personnummer (det finns ingen månad nummer 53 och inga månader har 32 dagar), och räknade glatt ut vad kontrollsiffran skulle vara.
🤔

kashieda kashieda skrev:
Inget svar på min fråga från inlägg 19009, @mickef?
Individnivå

M mickef skrev:
Individnivå
Och hur menar du att det görs, och av vem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.