1 014 062 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Men både jag och frugan blev uppmanad att vänta med vaccineringen eftersom vi och många andra redan haft cocona så har dom räknat med oss som lågt IQ då i deras forskning?
Men det är ju du som skriver att det sker. Har du inga belägg för det du skriver? Och sen förväntar du dig att jag ska tolka rapporten, där det troligen inte alls står något om detta, för att förstå vad du menar?M mickef skrev:
Hur var det, du hade inte vaccinerat dig?
Ja jag menar det och så man inte faller in i fel stapel.Blev nästan lite orolig där och som rapportern säger att blev man allvarligt sjuk så kan man se ett lägre IQ så bra att man är smart då när man knappt blev sjuk.Hur är det med IQn Nisse hamnade inte du på sjukhus när blev sjuk?Nissens skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Forskare har även kunnat se att personer med lägre intelligens drabbades värre av covid-19 och dog i större utsträckning.
– Intelligens har visat sig vara en väldig bestämningsfaktor, säger Oscar Erixson, forskare i nationalekonomi vid Up
– Intelligens har visat sig vara en väldig bestämningsfaktor, säger Oscar Erixson, forskare i nationalekonomi vid Up
Haha, bra där.V växelventil skrev:
Jo, jag blev sjuk av det som troligen var en följdsjukdom efter coronainfektion. Jag fick en lunginflammation. Testade negativt på Covidtestet, men kände mig som man gör när man får influensa någon vecka tidigare. Så jag blev nästan inte sjuk alls av Covidinfektionen, och den var inte kvar när lunginflammationen bröt ut. Lunginflammationen var däremot ingen höjdare, men fixades med antibiotika.
Hur som helst, så var detta sommaren 2020, och det fanns ännu inga covid vaccin vid den tiden. Däremot vaccinerade jag mig med de tre första sprutorna helt enligt instruktionerna. Har inte haft en sjukdag sedan lunginflammationen, och inte på flera decennier innan densamma. Så det är bara att hålla tummarna. ☺️
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Du behöver förstå att två saker som på gruppnivå har ett samband inte behöver ha det på individnivå.V växelventil skrev:
Sen uttrycker sig ju TV4 väldigt otydligt och ovetenskaplig, vilket förstås inte gör saken bättre.
Om man vet vilken intelligens och vilken vaccineringsbenägenhet Covidliken hade så måste man ha registrerat och forskat på individnivå som Lilak exemplifierat med sig själv som exempel. Om du vill ha ytterligare information så får du nog tyvärr läsa rapporten.kashieda skrev:
Om du menar Covidvaccinering så, nej men jag är nog i övrigt undantaget som bekräftar den regel som forskarna försöker lansera.
Det är där din rädsla för myndigheterna kommer fram. I detta fallet i form av att du inte litade på vaccinet.M mickef skrev:
Sedan såg du aldrig helhetsbilden av vilket hot covid utgorde för hela samhället ett tag, men du såg inte vilken räddning vaccinerna blev. De vände hela utvecklingen. Men det var du inte med och bidrog till. Frågan är om du ens idag ser hela bilden?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Att man jämför två register där det i det ena står att person B345A344 hade resultat x i ett visst test under mönstringen och i det andra står att person B345A344 vaccinerade sig datumet YY-MM-DD innebär inte att man vet vem denna person är i verkligheten. Man får först fram ett resultat när man jämför hela gruppen och det gäller inte alla enskilda individer.M mickef skrev:
Jag kunde inte hitta något I forskningsrapporten om dödsfall utan den verkar bara jämför mönstringsresultat med vaccinationsdatum för en viss åldersgrupp.
Varför ser du ned på de som avled av covid?
Att kalla dem för covidlik upprepade gånger är just nedvärderande. Det finns gott om respektfulla uttryckssätt.
Skärp dig! Jag är inte ett dugg rädd för några myndigheter och har aldrig uttryckt tvivel om vaccinets ev. "räddning" för hotet mot samhället och då jag inte har sett någon utvärdering av massvaccineringen ännu kommer jag inte kommentera samhällsnyttan med vaccineringen.Nissens skrev:
Det är där din rädsla för myndigheterna kommer fram. I detta fallet i form av att du inte litade på vaccinet.
Sedan såg du aldrig helhetsbilden av vilket hot covid utgorde för hela samhället ett tag, men du såg inte vilken räddning vaccinerna blev. De vände hela utvecklingen. Men det var du inte med och bidrog till. Frågan är om du ens idag ser hela bilden?
Hur är det med din respekt för myndigheter, följer du blint alla påbud.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det finns gott om utvärderingar som visar på samhällsnyttan med massvaccineringen och det finns nog inte någon annan sorts utvärdering på gång.M mickef skrev: