1 014 016 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Nej, det gjorde jag inte. Jag frågade hur du hade beräknat din uppskattning och gav dig en länk till en annan person som också gör uppskattningar utifall att du ville jämföra. Själv gör jag inga gissningar om hur många som kommer att avlida och är inte särskilt intresserad av andras gissningar heller.Ulltand skrev:
Fast så här efteråt kan man ju se att du hade fel eftersom du den 14 januari ansåg att det skulle dröja någon vecka tills det skulle bli över 30 medan det blev 2 dagar (16 januari minst 33 st) och för de 7 dagarna 14 - 20 januari verkar snittet ligga väldigt nära 30 och allt är nog inte inrapporterat för de dagarna än.
Problemet är att hela hushåll hålls hemma pga en i hushållet blivit krasslig. Det mångfaldigar problemet i onödan..BirgitS skrev:
Tycker du att det är smart att en halvkrasslig lärare går till skolan och smittar ner många andra lärare så att det veckan därpå är flera lärare som är så¨sjuka att de inte kan klara av att jobba?
Nej, inte ens Danmark tycker det är en bra idé utan där gäller fortfarande att man ska testa sig och isolera sig samt meddela alla man träffat att de också ska isolera sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
De tar inte bort alla sina restriktioner nu och inte ens den 14 februari då de tar bort en del av dem. Planen är att ta bort de sista den 1 mars under förutsättning att det inte har blivit bakslag i Danmark.optimum skrev:
Så hur vet du vilka restriktioner som Sverige kommer att ha den 1 mars?
Så du anser att du vet bättre än forskningsresultaten från Storbritannien m.fl. länder?optimum skrev:
Var det inte DU som gissade på 30 om dagen, i detta inlägg?:Ulltand skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ov-2-nyhetstrad.398099/page-1038#post-4580901
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Eftersom man smittar 1-2 dagar innan symtom så innebär det just att en person utan symtom kan smitta flera andra som sedan behöver vara hemma veckan därpå för att de är för sjuka för att jobba. Det mångfaldigar problemet.Nissens skrev:
Det problemet är mindre än om hela hushåll stannar hemma för att en person är sjuk. Vi pratar nu om något som mer liknar influensa än någon farligare infektion.BirgitS skrev:
Allt fler länder öppnar upp efterhand. Jag kom precis från en längre flygresa, det är många som reser nu.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Om någon vecka inte nu. Du kan ju inte läsa på riktigt.B b8q skrev:
Varpå B genast postade en länk om att redan nu kunde vara 30.
Men då hade inte det heller stämt att det typ nu skulle bli 16000 döda. Vilket min beräkning landade i.