A A-Man_08 skrev:
Det jag inte förstår med deras abonnemang är varför det är spara upp till 25gb på alla, borde vara mer på deras dyraste abonnemang 24gb.
Det är inte syftet att man ska förstå utan ett sätt att paketera/marknadsföra som passar en viss kundkategori och inte enkelt jämförbart med andra företags tjänster.😉 Om vi tar Fello, Halebop och Telia så är det ju olika varumärken hos Telia.
 
A AndersS skrev:
Det är inte syftet att man ska förstå utan ett sätt att paketera/marknadsföra som passar en viss kundkategori och inte enkelt jämförbart med andra företags tjänster.😉 Om vi tar Fello, Halebop och Telia så är det ju olika varumärken hos Telia.
Vilken kundkategori är fellos målgrupp?
 
C cpalm skrev:
Telia blev ertappade med att sälja översättning från IP-adress till telefonnummer till scammers, osv.
Det där lät ju riktigt illa! Man vill ju inte att en leverantör lämnar ut IP överhuvudtaget till någon förutom ev till polis, och helst då även först efter domslut. Men så är det väl tyvärr bara Bahnhof som agerar. Har du någon mer info om detta?
 
J J-banan skrev:
Telenor fulhöjer också, fick hem ett "prisindexerings" brev där det står att de ska höja mina abonnemang med några procent då de följer konsumentenprisindex från SCB. Konstigt att de kan höja pris när man är bunden i 1 år till
Det var jag också med om från Telenor bredband för några år sedan. Hade tecknat halva priset under ett år. Då skickar de efter några månader ett brev att de kommer höja, och det var med ganska mycket. Typ närmare 100kr/mån. Jag ringde och var irriterad. De sa att de förstod min irritation och därför tillät mig byta från deras bredband till konkurrent, vilket jag förstås gjorde… Men för många år sedan hade jag ett sådant obegränsat mobilsurf abonnemang från dem. Det fanns under en tid inte längre att få tag på, men jag fick fortsatta att ha det. De höjde det lite smått, men inte mycket. Gissar att man bör läsa avtalen och att de tydligen kan skrivas väldigt olika.
 
A A-Man_08 skrev:
Vilken kundkategori är fellos målgrupp?
De som köper deras tjänster och tycker att det passar för dem. Behöver inte vara perfekt utan tillräckligt bra utifrån pris.😎
 
A A-Man_08 skrev:
Vilken kundkategori är fellos målgrupp?
LO medlemmar
 
  • Haha
AndersS
  • Laddar…
C
L Lilllen skrev:
Har du någon mer info om detta?
Var rätt länge sen (2013 tydligen) så jag fick gräva en stund, men:
https://web.archive.org/web/2013060...i-litade-for-mycket-pa-vara-samarbetspartners
Hela storyn finns på flashback om du söker på "JD finance", men i korthet handlade det om utpressnings-sms som byggde på en tjänst där man kunde få ut mobilnummer från en IP-adress, som i det fördolda tillhandahölls av Telia.
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
En annan fuling som comviq kör med är att deras telefoner med abonnemang är förifyllt på 36 månaders bindningstid.
På dom biligare telefonerna tex samsung galaxy A16 så blir det inte dyrare utan samma pris om man väljer 24 månader.
Fult att ens ha med 36 månader som alternativ och förifyllt desstom i tron om att det är billigare pga längre bindningstid.

https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-a16/5385/36/SPECIAL_OFFER-35209/24?accessories=
 
Jag ringde Fello för att ändra min beställning, från 8gb 165kr till 10gb 120kr (det haglade erbjudanden i sociala medier på kort tid så svårt göra rätt val) det förstnämnda hade mkt bra rabatt första 6månaderna, bara 25kr, men å andra sidan var det sistnämnda billigare över tid. Men å andra sidan skulle jag säkert hitta något annat billigt efter 6 månader - men jag orkar inte jaga priser hela tiden.

Övrigt! Kundtjänsten på Fello! 32 samtal i kö, tog absurda 1h och 50minuter att vänta! En kvinna jobbade, ensam. Enligt henne berodde långa väntan på underbemanning och problem med Swish-betalningar varför flera hade ringt. ...vet inte om jag tror på det sistnämnda.
 
Dracula Dracula skrev:
Jag ringde Fello för att ändra min beställning, från 8gb 165kr till 10gb 120kr (det haglade erbjudanden i sociala medier på kort tid så svårt göra rätt val) det förstnämnda hade mkt bra rabatt första 6månaderna, bara 25kr, men å andra sidan var det sistnämnda billigare över tid. Men å andra sidan skulle jag säkert hitta något annat billigt efter 6 månader - men jag orkar inte jaga priser hela tiden.

Övrigt! Kundtjänsten på Fello! 32 samtal i kö, tog absurda 1h och 50minuter att vänta! En kvinna jobbade, ensam. Enligt henne berodde långa väntan på underbemanning och problem med Swish-betalningar varför flera hade ringt. ...vet inte om jag tror på det sistnämnda.
Det är tyvärr oftast detta man råkar ut för när man väljer en billig operatör som oftast är mindre, det är inte helt ovanligt att kundservice består av 2-4 personer.

Det fungerar bra så länge det inte är något problem men när ett problem uppstår så går det inte att leverera en bra kundservice mot kund på endast 1-2 personer.
Problemet kan mycket väl varit swish och många kunder ringer sin mobiloperatör direkt och klagar trots att det inte är där felet ligger och då bildas köer.

När jag tidigare ringt till fello så har väntetiden varit acceptabel det kanske bara är en tillfällighet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.