hsd
S sjoelund skrev:
Om de vore så väl. På den tiden fick man obegränsad data för 49kr/månad...
Kopplade upp datorn via mobilen för 20 för sedan , dyrt abonnemang och det ingick en viss mängd dataöverföring som jag tyckte att jag hade koll på men när räkningen kom så kostade det femtusen extra , det visade sig att de tog betalt för både upp och ner laddning men min mätning var bara nerladdning

hsd hsd skrev:
Kopplade upp datorn via mobilen för 20 för sedan , dyrt abonnemang och det ingick en viss mängd dataöverföring som jag tyckte att jag hade koll på men när räkningen kom så kostade det femtusen extra , det visade sig att de tog betalt för både upp och ner laddning men min mätning var bara nerladdning
För 20 år sedan ja. För 10 år sedan var det riktigt, riktigt billigt.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
N nilsplarsson skrev:
Jag har försäkrat mina hus i alla år trots att de inte brunnit en enda gång.
Varför behövs pinkod på telefoner när man kan använda Fello och be om koden på den nyss stulna luren.
Nu skojar du säkert men jag svarar ändå. Jag var så klart tvungen att legitimera mig. Så vitt jag vet erbjuder alla operatörer utom din möjlighet att återställa pin-koden.

Jag har också husförsäkring. Jag valde den dyraste jag kunde hitta för det känns som att man får mest värde för pengarna då.

kisumisu kisumisu skrev:
Säker på att den är bunden?

Fiber vill ju ingen binda inte ens Telenor säkert just pga att kunna höja 3-4ggr per år.
Bytte till Telenor fiber i mars. Bunden i 12 månader.

hsd
Har Telia fiber 12 månader och senaste höjningen meddelades ett halvår in på min bindningstid och mitt pris gällde hela avtalsperioden, prishöjning kom efter avtalsperioden

Göran.W
Nu har jag pratat med Comviq igen.
Blev erbjuden 50 kr i månaden på båda mina abonnemang i 1 år om jag band upp mig i ett år.
Har nu 2 ångerveckor på mig att välja om jag ska stanna kvar hos Comviq i ett år.
Jag är ytterst tveksam till att stanna kvar 1 år trots rabatten.
Om jag stannar i ett år kommer jag lämna dom när det året gått.
Det är inte ett acceptabelt beteende att lägga på en massa surf och öka kostnaden när det finns abonnemang med lägre surf och lägre pris.
Att kalla det uppgradering med mer surf är patetisk när jag inte ens gör av med 1 gig surf i månaden.

Jag har ingen nytta av mer surf om jag valt ett abonnemang med lite surf.
Det är dessutom andra gången jag råkar ut för detta.

För några år sen ökade dom min surf och månadskostnaden med 35%
Ringde och klagade varpå dom tog bort den surfen som dom på eget bevåg lagt på.
Sen var allt som vanligt i några månader tills dom la på mer surf igen och ökade kostnaden med 35% igen.
Då sa jag upp det abonnemanget.
Jag blev då erbjuden ett annat abonnemang till samma kostnad och samma surf som det jag redan hade.
Där någonstans tappade jag det fullständigt.
Dom hade ökat surfen och kostnaden med 35% när det fanns ett nytt abonnemang som motsvarade det jag redan hade.

Kontentan är att man inte kan vara kund hos Comviq om man inte håller koll på sitt abonnemang och kostnaden, då dom ändrar hur dom vill när dom vill.
Värst är att dom medvetet ändrar till något dyrare när det finns billigare alternativ.

En gång i tiden var Comviq ett toppen bolag.
Nu är jag inte lika positivt inställd längre om man så säger.

Jag tillhör också gruppen som har ett 30 år gammalt nummer från Comviq. Men barnet ärvde det numret för ~8 år sedan och jag skaffade mig Wifog som har rullat på. Jag har ju också drabbats av prishöjningar under åren. Nu är det uppe i en grundavgift på 40 kronor... Betänk att det var gratis från början såtillvida att tre minuter reklam gav 30 minuter fritt surf vilket var trevligt när man kunde plöja Spotify och YouTube. Nu är de uppköpta av STT eller vad de nu heter, så det blir intressant att se om det är ohållbart att vara kvar.

C
Ha ha, ja, det har uppenbarligen genom tiderna funnits "guldavtal" där operatören gjort bort sig och låst in sig i med tiden orimligt förmånliga villkor för kunden.

Tecknade själv Universal Telecoms(?) "zero noll"-avtal, som var ett avtal helt utan grundavgift. Många som använde det som "telematikkort" i larm m.m. och bara betalade 50 öre per utgående sms. Bara att skicka ut fakturan måste kostat dem mångdubbelt mer än vad de drog in på dessa kunder. De lyckades dock tråckla sig ur detta efter några år 😂

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Ringde till Comviq kundtjänst idag och fick behålla 16gb/mån dock från pris 219kr till 105kr sedan en minimal ändring är 75timmar samtal till 100timmar. Bundet till 1år. Ifall ni vill ha detta så säg att ni vill avsluta erat abonnemang, de erbjuder då 50kr billigare men referera då till hemsidans priser för nya kunder och då får du det. Jag fick lite bättre eftersom jag va riktigt gnällig.

Rabatten jag fick är registrerad som Mån 1-12

Lycka till!

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Jag valde, efter tips i tråden, att byta till Fello. (8GB) Billigare deal än vad jag hade hos Comviq.

Comviq är dock ännu billigare, OM, jag blir "ny kund" och är villig att byta mitt nummer till ett nytt, och det vill jag inte. Dock oklart om jag verkligen kan bli ny kund, igen.
(Märkligt hur man behandlar gamla trogna kunder, genom att ge dem sämre pris)

Fello erbjuder dessutom ett riktigt autogiro, och inte som Comviq bara "autogiro" via kortbetalning.

V Vilot skrev:
Ringde till Comviq kundtjänst idag och fick behålla 16gb/mån dock från pris 219kr till 105kr sedan en minimal ändring är 75timmar samtal till 100timmar. Bundet till 1år. Ifall ni vill ha detta så säg att ni vill avsluta erat abonnemang, de erbjuder då 50kr billigare men referera då till hemsidans priser för nya kunder och då får du det. Jag fick lite bättre eftersom jag va riktigt gnällig.

Rabatten jag fick är registrerad som Mån 1-12

Lycka till!
Detta fulspel som Comviq kör gör att jag inte vill gynna deras verksamhet längre. Systematiskt tar de bort sina tjänster vart annat år för att "uppgradera" dig, utan att fråga dig, till ett dyrare alternativ. Jag vill inte ringa o "bårka" vart annat år för att blir nöjd.

Jag vart dedbiterad för 2 år sedan när jag ringde ett nummer till en statlig myndighet i finland där det ska vara lokal samtalttaxa/ mobiltaxa comvid debiterade mig runt 350kr när det ska gå på mina fria minuter.
Det gick inte att reda ut frågan jag fick ett papper med telefonnumren "numren har ringts till och från ditt simkort"
Jag försökte åter att förklara problemet är inte att jag har ringt numren utan att jag blivit debiterad, dom försökte dessutom hävda att det troligtvis inte ingår i mina minuter, när jag frågade vad kostar det att inga numren? så kunde dom inte svara.

Jag orkade inte till slut och betalade, ett år senare när jag ringde samma nummer så drogs det av de fria minutrena, dom var inte villiga att återbetala pengarna hur hävdade hela tiden att dom inte kan återöppna ett stängt ärende.

Om det inte var för att jag kan ringa utomlands på min fria minuter så hade jag bytt operatör utan att tveka.

Comviq är inte vad det brukar vara.

Kontaktade Comviq igår och frågade hur många år jag var tvungen att vara kund för att få äran att betala det högre priset.
Fick rabatt på en gång.
Mobilabonnemang 16GB med pris och rabattinformation; 219 kr/mån med en rabatt på 66 kr/mån under de första 12 månaderna. Månadskostnad 153 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Vilot och 1 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Jag vart dedbiterad för 2 år sedan när jag ringde ett nummer till en statlig myndighet i finland där det ska vara lokal samtalttaxa/ mobiltaxa comvid debiterade mig runt 350kr när det ska gå på mina fria minuter.
Det gick inte att reda ut frågan jag fick ett papper med telefonnumren "numren har ringts till och från ditt simkort"
Jag försökte åter att förklara problemet är inte att jag har ringt numren utan att jag blivit debiterad, dom försökte dessutom hävda att det troligtvis inte ingår i mina minuter, när jag frågade vad kostar det att inga numren? så kunde dom inte svara.

Jag orkade inte till slut och betalade, ett år senare när jag ringde samma nummer så drogs det av de fria minutrena, dom var inte villiga att återbetala pengarna hur hävdade hela tiden att dom inte kan återöppna ett stängt ärende.

Om det inte var för att jag kan ringa utomlands på min fria minuter så hade jag bytt operatör utan att tveka.

Comviq är inte vad det brukar vara.
Om du ser efter vad dina "fria minuter" hos Comviq kostar att ringa hos Fello så blir det noga lättare att bestämma ett byte.

N nilsplarsson skrev:
Om du ser efter vad dina "fria minuter" hos Comviq kostar att ringa hos Fello så blir det noga lättare att bestämma ett byte.
1kr minuten kostar det att ringa till Finland + 1kr öppningsavgift.
Det blir en extra kostnad.

Det jag inte förstår med deras abonnemang är varför det är spara upp till 25gb på alla, borde vara mer på deras dyraste abonnemang 24gb.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.