31 080 läst ·
175 svar
31k läst
175 svar
Checkwatt och Homevolt - så funkar smart styrning av batterilager
Jag tolkar det på samma sätt som skatteverket och har alltid gjort.
Har de någonsin sagt att annan användning är okej?
Nej, det menar jag inte. Men att de inte nämner det betyder heller inte att det är tillåtet.
Hur tolkar du det inringade i Robert sands inlägg 14B b_hasse skrev:
Det är Skatteverket som själva har hittat på det. Jag ser inget stöd för det i lagtexten.A Argastesnickaren skrev:
Det ryktas att Skatteverket och CheckWatt ska ha ett möte om "grön teknik".
Jag hoppas att de kommer fram till en bra lösning, annars måste lagtexten tolkas av en domstol.
Precis. Skriver man slarvig lagtext så är det i slutänden en domstol som måste tolka den.B b_hasse skrev:
B b_hasse skrev:
Hejpacman42 skrev:
Rimligen så finns ett förarbete till lagtexten som kan tas fram när man tolkar lagtexten t.ex. vid en domstolsförhandling.
Den texten har vi andra inte tillgång till, men jag ser det inte som orimligt att t.ex. personer som idag agerar ifrån skattemyndigheten, även har varit involverade i förarbetet till lagtexten.
Så är det säkert. Frågan är om de har tänkt till i det, de tänkte kanske inte på att det skulle dyka upp tjänster som Checkwatt och då kan de ha gjort bort sig även där.M Martin Lundmark skrev:Hej
Rimligen så finns ett förarbete till lagtexten som kan tas fram när man tolkar lagtexten t.ex. vid en domstolsförhandling.
Den texten har vi andra inte tillgång till, men jag ser det inte som orimligt att t.ex. personer som idag agerar ifrån skattemyndigheten, även har varit involverade i förarbetet till lagtexten.
Ja, visst har de gjort bort sig. Stödet är rent kontraproduktivt. Att sälja stödtjänster gynnar ju i alla fall nätet. Men det var inte stödets syfte.
Ganska talanglöst att SKV inte hade en fungerande spåkula redan 2016/2017, du borde ha jobbat där som konsult :=) Mer bidrag åt folket!pacman42 skrev: