23 934 läst ·
66 svar
24k läst
66 svar
Chaufför körde sönder staty
Jodå, jag har försäkringar. Men det var länge sedan jag nyttjade någon. Men de gör inte att jag är mindre försiktigt med det som är försäkrat.
Jag måste ha varit otydlig på nåt sätt, jag menade inte att man ska vara slarvig med sina försäkrade saker, jag menade bara att det är lättare att få sin bil fixad om den blir skadad. Varför skulle man inte utnyttja försäkringen i det fallet?D Daniel 109 skrev:
Det krävdes ett skriftligt vittnesmål från vår inneboende (som hyr en lägenhet på tomten) om att han sett var som hände. Först då godkände motpartens försäkringsbolag ersättning för skadan. Vi har dock inte fått någon ersättning ännu då vi inte fått någon offert på att reparera statyn, vi har inte hittat någon som kan laga den.V Vardagsrum skrev:
Det låter nästan som att ni låtit er inneboende lämna ett falskt vittnesmål. Eller var det först i efterhand som personen kom på att han bevittnat allt?E Elliss skrev:Det krävdes ett skriftligt vittnesmål från vår inneboende (som hyr en lägenhet på tomten) om att han sett var som hände. Först då godkände motpartens försäkringsbolag ersättning för skadan. Vi har dock inte fått någon ersättning ännu då vi inte fått någon offert på att reparera statyn, vi har inte hittat någon som kan laga den.
Klicka här för att svara