2 709 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Körde sönder Prisol i badrumsgolvet...
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
När jag bilade upp golvet i badrummet, så körde jag hål på Prisolrören som går från ena väggen, tvärs över golvet och bort till handfatet. Det var bara att såga av och plugga, för att kunna sätta på vattnet igen. Kan man skarva i en ny bit rör för att sedan gjuta in i golvet igen? Känns väl inte helt ok med skarv dold i betongen, men hur gör man annars. Är ju måttligt sugen på att dra nya rör från källaren upp till övervåningen....
Tja... ingen regel utan undantag... gäller inte den regeln nybyggnation? Reparerade just radiatorrör som var ingjutna i vardagsrumsgolvet. Där låg det redan kopplingar/skarvningar och det användes friskt med nya kopplingar vid reparationen. Både VVS-firman och försäkringsbolaget som har varit där och tittar har godkänt det (på specifik fråga), då det handlar om radiatorrör (inte så stor mängd vatten som kan läcka) och reparation av en gammal installation.
suuuck. vad ska han göra då ?stiges skrev:
det är inte så att rörpolisen kommer och sparkar in dörren för att man REPARERAR ett rör i golvet , dolda kopplingar ska i största möjliga mån undvikas JA, men ibland går det inte
Löd i hop rören igen inga klämmringar i golvet , det är mitt råd
Klicka här för att svara