Den här tråden har ju spårat ur fullständigt! Nu tycker jag vi tar och skärper oss och lägger energin på att diskutera det som TS ville ha svar på.

När jag var i värmesystemstagen så hittade jag ett relativt, i Sverige, okänt märke som heter "Bio Comfort" som hade riktigt bra priser och lite nytänkande. De var också väldigt bra att diskutera med. www.biocomfort.se är adressen.
Har för mig att man fick en komplett 16kw pelletspanna med PC-interface och och skruv, kompressorrengöring mm för runt 30 lakan.

Edit: Gravt stavfel

Jag har inte sagt att det är en exakt vetenskap. Men jag tror att jag är närmare sanningen än vad du är. Jag ser ju även vad jag förbrukat de månader som troligtvis gått utan el-patron.

Ska vi fortsätta analysera min förbrukning så tycker jag vi startar en ny tråd.

Ber om ursäkt för att vi fortsatte en annan diskussion i den här tråden.

abrovink skrev:
Jag har inte sagt att det är en exakt vetenskap. Men jag tror att jag är närmare sanningen än vad du är. Jag ser ju även vad jag förbrukat de månader som troligtvis gått utan el-patron.

Ska vi fortsätta analysera min förbrukning så tycker jag vi startar en ny tråd.

Ber om ursäkt för att vi fortsatte en annan diskussion i den här tråden.
Starta en ny tråd och uppge ärliga siffror

Ska man nå årsCop på 4 får man nog aldrig överskrida 45° i framledningstemp o absolut inget eltillskott

Oj vad det diskuterats här under tiden jag har glömt bort min tråd! ;) Huset är 90 kvm, och byggt 1959. Fönstren är nya men väggarna är inte direkt några virtuoser på att hålla värmen inne. Och ja, vi är inne på panna för att hålla källaren varm och torr samt för ventilationens skull, vi har vänner som slängt ut pannan till förmån för fjärrvärme och deras källare blev rent bedrövlig. (men det är ok för mig att ni diskuterar bergvärme, det är ju bara för mig att ignorera irrelevanta inlägg)

Baxi har fina pannor.. Har en multiheat som ja e sjukt nöjd med. Har dock enbart veckoförråd idag, men hålle i skrivande stund på med bulkförvaring. Pannan har automatisk ask-skruv

Jag fick installerat en Focus PE-20 med CTC Bio brännare i höstas och betalade 65 kkr för detta installerat och klart (veckoförråd, nytt exp. kärl och cirk. pump). Dock är kanske inte denna panna något för dig om du inte vill pula så mycket med den (liggande tuber => kräver lite mer skötsel än en med stående tuber), men det kanske ger en lite fingervisning på pris som uppskattas?

Det uppskattas definitivt! Det är alltså inte så väldigt mycket dyrare att byta hela pannan än vad det var att byta oljebrännaren mot pelletsdito, vi gav runt 30 000 för brännare och installation.

Byta oljebrännaren mot pelletsdito ska inte behöva kosta mer än 25000. Ja idiotkommentar alltså men för 30000 skulle det nog löna sig att byta pannan på en gång. :)

Ja riktigt billigt om de har några kvar, annonsen har ändå legat ut sen den 6e Dec.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.