1 516 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Byte av syllar på fasad med eternitskivor
Ska kolla med besiktningsmannen vad han tror om det. Men vad jag förstått så ska det lukta tjära eller asfalt då, vilket det inte gjorde i det här fallet.K krambriw skrev:
Inte om det är en Asfaboard dom är mjuka, asbest användes i cementbaserade skivor och isolering..G Gargamel777 skrev:
Här ser du en vanlig lösning på bjälklag och vägg..G Gargamel777 skrev:OK, har inte riktig koll på vilka syllar som finns och vilka exakt som behöver bytas.
De firmor jag kontaktat ville byte utifrån iaf (de ville ha bilder på huset osv.)
Kan det inte vara syllar under bjälklag (trodde alla syllar var under bjälklag) störa inomhusluften om de som i det här fallet är impregnerade med något ämne?
Ska tillägga att varken jag eller besiktningsmannen kände lukten när vi var i krypgrunden. Men den kändes ganska tydligt (kom i pustar) i vissa delar av huset. Endast på nedervåningen och mest i hallen.
Notera att bjälklaget har en syll under sig samt att väggen har sin syll..
Att lukten ifrån syllen och asfaboarden som ligger i uk. bjälklaget skulle lukta inomhus låter lite långsökt men kan inte uteslutas..
Men jag misstänker att det är du syll i väggen som luktar och den är närmst inomhus miljön..
Men jag misstänker att det är du syll i väggen som luktar och den är närmst inomhus miljön..
Klicka här för att svara