Hej,

I november ska vi byta fasaden på garaget. Förra året satte vi in en laddbox som sitter med fast anslutning mot fasaden (modell: DEFA Power).

Denna behöver ju kopplas loss i sin helhet. Jag har kikat lite i manualen och i min värld verkar detta vara ett arbetsmoment som kräver insats från behörig elektriker?

N Nifa skrev:
Hej,

I november ska vi byta fasaden på garaget. Förra året satte vi in en laddbox som sitter med fast anslutning mot fasaden (modell: DEFA Power).

Denna behöver ju kopplas loss i sin helhet. Jag har kikat lite i manualen och i min värld verkar detta vara ett arbetsmoment som kräver insats från behörig elektriker?
Det är korrekt uppfattat.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är korrekt uppfattat.
Tack för återkoppling - då kontaktar jag firman som installerade boxen.

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
N Nifa skrev:
Tack för återkoppling - då kontaktar jag firman som installerade boxen.
Det bör vara en klok lösning.
För någon som är van att göra detta jobb bör det inte ta många minuter att ta bort och om möjligt återmontera direkt om panelen bakom byts direkt den är bortmonterad.

FredrikR FredrikR skrev:
Det bör vara en klok lösning.
För någon som är van att göra detta jobb bör det inte ta många minuter att ta bort och om möjligt återmontera direkt om panelen bakom byts direkt den är bortmonterad.
Ja, exakt. Jag har sett montering av den på YouTube och det ser ganska enkelt ut i och med att alla kablar är på plats redan från det ursprungliga installationsjobbet.
Det kommer dock bli dyra minuter med tanke på framkörningsavgift etc. :P

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.