422 läst ·
4 svar
422 läst
4 svar
Byte av fasad på garage (laddbox monterad)
Hej,
I november ska vi byta fasaden på garaget. Förra året satte vi in en laddbox som sitter med fast anslutning mot fasaden (modell: DEFA Power).
Denna behöver ju kopplas loss i sin helhet. Jag har kikat lite i manualen och i min värld verkar detta vara ett arbetsmoment som kräver insats från behörig elektriker?
I november ska vi byta fasaden på garaget. Förra året satte vi in en laddbox som sitter med fast anslutning mot fasaden (modell: DEFA Power).
Denna behöver ju kopplas loss i sin helhet. Jag har kikat lite i manualen och i min värld verkar detta vara ett arbetsmoment som kräver insats från behörig elektriker?
Det är korrekt uppfattat.N Nifa skrev:Hej,
Ja, exakt. Jag har sett montering av den på YouTube och det ser ganska enkelt ut i och med att alla kablar är på plats redan från det ursprungliga installationsjobbet.FredrikR skrev:
Det kommer dock bli dyra minuter med tanke på framkörningsavgift etc.
Klicka här för att svara