Nu har vi ledsnat på att bara ha tillgång till dusch och bestämt oss för att skaffa ett duschbadkar. Problemet är ju att duschblandaren sitter högt upp på väggen ej anpassat för badkar. Befintlig blandare idag är en FMM 8210-1500.
Vad finns det för lösningar vi kan göra utan att flytta ned blandaren? Har sett att det finns en lång kran/pip som man kan montera men då tappar du duschfunktionen och den vill vi ju ha kvar.
Nån som gjort något liknande och sitter på en bra och hyfsat billig lösning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad finns det för lösningar vi kan göra utan att flytta ned blandaren? Har sett att det finns en lång kran/pip som man kan montera men då tappar du duschfunktionen och den vill vi ju ha kvar.
Nån som gjort något liknande och sitter på en bra och hyfsat billig lösning?
Bästa svaret
Det finns omkastare med både utlopp för dusch/bad så passar din blandare.
Jag tror jag kan skaka fram en sådan från mina gömmor om du är intresserad?!
Edit:
Hittade hur den ser ut och vad som ingår (inte rört dessa prylarna sen 2016 tydligen...):
https://www.byggahus.se/forum/threa...er-extra-pip-till-badkar.269958/#post-2397090
Jag tror jag kan skaka fram en sådan från mina gömmor om du är intresserad?!
Edit:
Hittade hur den ser ut och vad som ingår (inte rört dessa prylarna sen 2016 tydligen...):
https://www.byggahus.se/forum/threa...er-extra-pip-till-badkar.269958/#post-2397090
Med hjälp av Krillemans grejor så fick jag ihop det. Stor tack för hjälpen!
Är så nöjd med duschbadkaret som nu erbjuder valmöjligheter. Nu ska det bara införskaffas en badanka.
Här är grejorna från Krilleman monterade.
Slutresultatet.
Är så nöjd med duschbadkaret som nu erbjuder valmöjligheter. Nu ska det bara införskaffas en badanka.
Här är grejorna från Krilleman monterade.
Logga in
Skapa konto
Slutresultatet.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara