Fick in en till offert idag på ca 50tkr dyrare.. Känns som lite väl stor spridning på samma jobb.. Andra sidan sett så har den dyrare varit och kollat på huset, dock inte uppe på taket eller på vinden pga snö. Ska ta in ett antal lokala firmor med, dessa två är utifrån och jag vet inte men det känns som att man kan räkna med bättre kvalite och resultat, kanske pris med, om man väljer en från trakten som är mer rädd om sitt rykte på orten? Rätt / fel tänk?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, inte bara betr. ryktet utan dom bör väl ha ett något bättre pris pga det faktum att körtid/körsträckan blir kortare.Bruce80 skrev:
Medlem
· västragötaland
· 1 557 inlägg
I den offerten har dom med all plåt runt huv, takfönster och skorsten vilket troligen göra av plåtslagare det får du undersöka men då är inte det någon prisskillnad då den andra inte hade med det.Bruce80 skrev:Fick in en till offert idag på ca 50tkr dyrare.. Känns som lite väl stor spridning på samma jobb.. Andra sidan sett så har den dyrare varit och kollat på huset, dock inte uppe på taket eller på vinden pga snö. Ska ta in ett antal lokala firmor med, dessa två är utifrån och jag vet inte men det känns som att man kan räkna med bättre kvalite och resultat, kanske pris med, om man väljer en från trakten som är mer rädd om sitt rykte på orten? Rätt / fel tänk? [bild]
Medlem
· västragötaland
· 1 557 inlägg
Det står inklädnad av skorsten ska dom då plåta in hela skorstenen? 50 tkr för det kan det kanske vara värt brukar bli mycket snyggare sen är ju frågan vad för ränna den andra firman räknat med? Dom bliga har en skit färg som ofta flagnar sen är det inte 50 tkr för plåten bara snickaren kan vara en del av det.Bruce80 skrev:
Det är en plåtskorsten idag, är väl tänkt att klä om den då och sätta nytt så den passar med taket så dom vet att det blir tätt etc. Det som ligger där idag är ju anpassat efter det taket och det är väl en minimal chans att det skulle funka till 100% på ett nytt tak. Samma med det runt fönster och venthuv. ska även läggas ett nytt fönsterbläck modell större vid taklyftet.
Jo jag har läst det att det man så att säga får vad man betalar för när det gäller plåten och rännor etc. Kan väl vara värt att lägga några kronor extra så man får det bästa eller så nära det bästa som möjligt utan att bli skinnad. Jag förstår ju att dte inte bara kan vara själva plåtmaterialet som går loss på 50tkr, plåt-nicklas ligger väl med i de pengarna oxå får jag hoppas.
Jo jag har läst det att det man så att säga får vad man betalar för när det gäller plåten och rännor etc. Kan väl vara värt att lägga några kronor extra så man får det bästa eller så nära det bästa som möjligt utan att bli skinnad. Jag förstår ju att dte inte bara kan vara själva plåtmaterialet som går loss på 50tkr, plåt-nicklas ligger väl med i de pengarna oxå får jag hoppas.
Kör på riktiga tegelpannor istället lite dyrare men håller bra mycket längre än 30-40 år samt åldras med värdighet, jag hade kört tegelpannor + riktigt bra takpapp = håller lätt 60 år + ( pannorna håller säkert uppåt 100 år ) vår papp är ganska risig nu efter 60 år och skall bytas men inte tegelpannorna
denna papp har hållt 60 år iof riktigt risig nu...dagens papp är säkerligen bra mkt bättre och tjockare!
Medlem
· västragötaland
· 1 557 inlägg
Om man använder den gamla typen tjär papp så är den sej lik skiljer på kvalitet mellan tillverkare. Men modern väv papp är tunnare men spricker inte det är den som dom flesta lägger idag.Marre666 skrev:
T-Tak EVO en utav dom ny papp typen:
http://www.t-emballage.se/byggmaterial/nils-om-t-tak-evo.aspx
Klicka här för att svara