Välkommen till forumet. En ugn alltså. Både gamla och nya är enfas 230 V vad jag kan se på nätet så du kan lugnt koppla in en perilexstickpropp där istället. Se bara till att du hittar nollan så att ugnen inte får 400 V i sig. Det hade också varit bra att använda samma fas som den gamla ugnen då det har fungerat bra tidigare utan att mätarsäkringen löst ut, eller? Annars finns det chans nu att välja en bättre fas. Givetvis rekommenderar vi alltid att man kontrollmäter ett perilexuttag, det kan ju vara felkopplat med nollan på fel plats (och tillika felkopplat i gamla stickproppen).
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
Skål på er!:beer::rofl:
 
  • Gilla
Slugge
  • Laddar…
O Oliben skrev:
Husqvarna Reginett Flambé QC 471.
Om jag inte minns fel gick de där att koppla in 2-fas, elementspänning 230V, därav perilex från början.
Som Bo skriver, kontrollmät så att allt sitter på rätt plats, montera en perliexpropp på ugnen.
 
Redigerat:
Fotografen Fotografen skrev:
Om jag inte minns fel gick de där att koppla in 2-fas, elementspänning 230V, därav perilex från början.
Som bo skriver, kontrollmät så att allt siter på rätt plats, montera en perliexpropp på ugnen.
Vilket år var detta installerat? Uttaget ser fint ut.
 
Skål på alla, kul att det inte blir så komplicerat.
Gamla ugnen ska inte ha orsakat några problem, verkligen synd att den slängdes. Ingen hade en tanke på att kolla kablen.

Jag tror att uttaget och gamla spisen är båda två från 1990.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
le73xg3.jpg

Nollan satt uppe till vänster, så jag bytte kontakten. Tänk att man åtminstone ibland kan lita på farsan.

Stort tack till alla ännu en gång, inga konstigheter alls.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 5 till
  • Laddar…
Gott nytt, och smaklig måltid!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.