Är det väldigt mycket konstiga grejer gjorda i huset så kanske det kan vara värt att kolla säkringarna. Så inte någon gjort en smart lösning med ett spik eller något.
 
tommib
S skaraborgsfakir skrev:
Varför bryta strömmen ?
Det räcker med visuell inspektion av bottendelen.

Däremot, sätt säkringskroppen i huven FÖRST och skruva därefter in huven med säkringen inuti......
För att det kommer uppstå en liten period av dålig kontakt om man skruvar i en säkring med aktiva belastningar i gruppen. Det orsakar lite svetsning och framtidadålig kontakt.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
E elmont skrev:
En svetsbåge leder all ström som den får från svetsen, så själva bågen är i princip en kortslutning då ljusbågen ej reglerar strömmen.
Är det inte ett spänningsfall över ljusbågen så säga kortslutning är kanske fel ord då det är 0v över en kortslutning. På ett sätt så beter det sig lite som en diod.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.