3 211 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Bygglov för extra lägenhet vid servitut
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Hej
Vem äger vägen?
Jag "tror" det är grannen.
Är det så, och med den insikten är det kanske lättare att acceptera förändringen.
En bild vore fint för att förstå om problemets verkliga art, typ att det är precis bredvid er pool eller dylikt.
Vem äger vägen?
Jag "tror" det är grannen.
Är det så, och med den insikten är det kanske lättare att acceptera förändringen.
En bild vore fint för att förstå om problemets verkliga art, typ att det är precis bredvid er pool eller dylikt.
Det normala är väl att man får rätt att anlägga och underhålla den väg man har servitut på och då äger grannen vägen. Det andra fallet är om grannen har rätt att nyttja befintlig väg då är det TS som äger vägen men grannen har rätt att utnyttja den. Men det betyder INTE att TS har någon skyldighet att underhålla vägen.
Att tyda den texten....det finns en upplåtelse som du har och du kan läsa i den.S SoCe skrev:
Fastighetsindelning.....du menar att det är en ny fastigetsindelning till följd av att de inrättar en ny bostad på samma fastighet. Nej, det gör inget skillnad. Fastighetsindelningen berörs inte för att de inrättar en ny bostad i befintligt hus.
Klicka här för att svara