Märkligt nog så strider alla hus omkring vår tomt mot detaljplan. Vi skulle inte vara minst så vi ritade ett hus i samråd med grannarna. Mycket fint hus platserad i samma linje och höjd som grannens. Det blev avslaget på grund av fel tolkning av detaljplan.
vi ritar nytt. Det får vara 4,5 meter i höjd på huvudbyggnaden. Första frågan: om en våning har standard 2,40m och Boverket säger minst höjd 2,10M, hur kan jag ha 2 våningar?
Kommunen vill att vi ska ha huset på en situation som grannen inte kommer att godkänna. Hur mycket väger grannens överklagan?
Tacksam för svar.