SNYYGT!

Passar ditt namn med att du gillar parkeringsplatser ;)

• Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
H hakan_o skrev:
Hade du inte en ficka där tidigare som vagnen stod på med ett elskåp intill?

[länk]
Stämmer mycket väl.
Har breddat husvagnsparkeringen lite och när vägen ner till det blivande garaget började byggas så fick gräva upp och dra om ledningarna.
Passar samtidigt på att renovera skåpet med lite ny färg m.m.

Kanske en knasig fråga beroende på vinklarna /fotona.

Kan du ändra nerfarten till husvagns garaget? Nu går den längst med hela tomten.
Ja menar att nerifrån ser det ut som att den biten hör till vägen utom att det råkar ligga en murbit där. Kan du backa mer rakt, kan du så gräs på resten och hägna så ingen får för sig att det är vägbana.

Man har ju hört folk som fått P- böter på egna tomten.

Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Kanske en knasig fråga beroende på vinklarna /fotona.

Kan du ändra nerfarten till husvagns garaget? Nu går den längst med hela tomten.
Ja menar att nerifrån ser det ut som att den biten hör till vägen utom att det råkar ligga en murbit där. Kan du backa mer rakt, kan du så gräs på resten och hägna så ingen får för sig att det är vägbana.

Man har ju hört folk som fått P- böter på egna tomten.
Svårt att ge en helt rättvis bild av tomten men det sluttar ganska mycket och för att komma till platsen behövs denna lösning.
Sen så är det bra avgränsat från vägen så det ska mycket till att någon misstar det för en väg och även läger gör att det rör sig få bilar i området.

P-plats P-plats skrev:
Svårt att ge en helt rättvis bild av tomten men det sluttar ganska mycket och för att komma till platsen behövs denna lösning.
Sen så är det bra avgränsat från vägen så det ska mycket till att någon misstar det för en väg och även läger gör att det rör sig få bilar i området.
OK. Ja det är inte alltid lätt att se om man inte är på plats. Och jag tänkte om det snöade att det var svårt att se vägen/tomten. En snöplog i full fart. Uj,uj om muren kom i vägen.

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
B
C claekm skrev:
Stackars grannar, om dom inte var med på beslutet om placeringen.
Varför utgår du från att de inte samtycker? Är det du som är grannen?

Det går lite sakta framåt hemma i trädgården.
Har återvunnet stenar som jag hittat i trädgården som kantstenar.

Trädgårdsarbete med återvunna kantstenar längs en grusväg vid ett garage, rullebår och kratta syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även dragit om elen till friggeboden.

Dike med dragna elkablar bredvid ett blått plank i trädgården, omgivna av jordhögar och några blommor.
Skapa konto

Efter detta har jag äntligen fått börjat återställa trädgården.

Tomt område i trädgården med återvunna kantstenar, grus och elektriska anslutningar nära friggeboden.
Skapa konto

Grävmaskin och lastbil arbetar i en trädgård framför ett grått hus. Jord tippas på marken för återställning.
Skapa konto

Röd lastbil parkerad på en gårdsplan bredvid ett blått hus, omgiven av grus och pågående markarbete.
Skapa konto

Grävmaskin och lastbil vid friggebod i trädgård, mark förbereds med återvunna kantstenar och grus för nytt beläggningsarbete.
Skapa konto

Nu ska jag börja lägga plattor och sätta kantstenar runt garaget så det är roligt när det går framåt...

• Gilla
Bengt Larsson och 7 till
  • Laddar…
RoTe
Fin Volvo!

• Älska
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Fin Volvo!
En trotjänare av rang, tyvärr inte min dock men har varit till grym hjälp.

• Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
Då har det gått framåt lite igen här hemma.
Lagt plattor runt garaget.

Gångväg med nylagd cement bredvid ett garage, med en kratta och ett vattenpass på sidan, samt grus och en släpkärra i bakgrunden.
Skapa konto

Bild av en uppfart under konstruktion, med grus och plattor runt ett garage. Gräs är nyligen sått bredvid den ena sidan.
Skapa konto

Uppfart med nylagda plattor kring garage, markanläggning pågår, släpvagn i bakgrunden och grönskande skog runtom.
Skapa konto

Nu har jag även börjat så gräs längst ena sidan.

Grus och plattor runt ett garage, med en gräsmatta under anläggning och byggmaterial i en trädgårdsmiljö.
Skapa konto

Mycket kvar och jag är tveksam till att jag ger mig på att resa stommen i år.

• Gilla
TickyNucker och 16 till
  • Laddar…
Snyggt! Bara resten kvar nu ju!

Plus ett litet huttave (lean to på utrikiska) ner mot ravinen till för släpet.

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
Sätter du en dörr på garaget så att det är lätt att komma in och ut ur husvagnen när den står där eller räcker bredden för att öppna husvagnsdörren ändå?

Kapsyl Kapsyl skrev:
Sätter du en dörr på garaget så att det är lätt att komma in och ut ur husvagnen när den står där eller räcker bredden för att öppna husvagnsdörren ändå?
Min plan är att man ska få plats att öppna dörren och gå in i vagnen utan dörr på långsidan.
Sen har jag en reservplan då konstruktionen är som en carport så jag kan ta ner en sektion på långsida och ersätta med tex. en skjutdörr mellan två stolpar.

• Gilla
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.