Jag tror jag och Per eventuellt står på olika sidor om det där snedstrecket ;)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ja, lite så är det. Först ville jag att man själv skulle kunna ställa in frekvensen (hur ofta) man får olika notiser. Men då blir det ganska komplicerat för de allra flesta och risken för att det bara är några få som använder det är stor. Sedan finns det en risk att inställningarna man gör i appen kommer i konflikt med inställningarna som man har i mobilen och därför kan det vara smart att bara ha inställningarna för en och samma sak på ett ställe.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Personligen gillar jag att få pling när jag är vaken men när jag går och lägger mig typ kl 23 så slår jag på "Stör ej"-funktionen i min mobil så att jag inte blir störd av aviseringar.
I IOS kan man tidsstyra detta under "inställningar/Stör ej". Min lur är knäpptyst 22:00-07:00 om ingen "Favorit" ringer. Går säkert att göra något liknande på Android.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tack Alfredo, Nu har jag också schemalagt "Stör ej", fast mellan 23:00 och 07:00.

Är det problem att lägga in bilder? Får inte upp rutan klistra in?
Verkar vara beroende på bild. En vanlig bild från kameran funkar, men inte en panoramabild från kameran.

Redigerat:
@jackt Jag lyckas ladda upp panoramabilder som jag tagit med min iphone men den ser ut som en länk när jag tittar på den i inlägget. Hur ser din bild ut? Posta gärna länk.

Vilket bra inlägg, två vita bilder, den ena är panoraman och den andra är en skärmdump.. Ett tomt, vitt rektangulärt område som inte visar något innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tomt, vitt rektangulärt område som inte visar något innehåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det har funkat tidigare, så frågan är om det är min iPhone som blivit knäpp.. :)

Panoramabilden kan jag se (när jag klickar på den) men men inte skärmdumpen eftersom den har ändelsen .PNG.

Verkar vara storleken på panoramat (mb) som ställer till det. Sparar jag om den till mindre kommer den upp.
Miniatyrbild av panoramafoto med snöig miljö och rött hus.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Panoramabilden kan jag se (när jag klickar på den) men men inte skärmdumpen eftersom den har ändelsen .PNG.
Men har inte skärmdumpar funkat tidigare? Varför inte stödja png?

Hemmakatten
På min androidmobil fungerar inte smiley-funktionen.

När jag skriver texten går det alldeles utmärkt att lägga in en smiley. Men när jag skickat/sparat inlägget så är smileyn borta.

Enda sättet att få in en smiley är att använda tangentbordet och skriva ;, :, ) osv

hsd
Testar med min Android-mobil :cool:(y)

Hemmakatten
Testar igen, men nej smileyn försvinner. Detta problem kom upp för ett litet tag sedan. Tidigare har det fungerat. Funderar på om någon ändring skett i appen.

hsd
Använder Du Byggahus smileys eller någon annan
Byggahus smileys hittar man när man klickat på smiley symbol i fältet under skrivrutan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.