176 789 läst ·
1 361 svar
177k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Min gör likadant numera. Förut gick denalltid till första olästa inlägget i mina bevakade trådar.Demmpa skrev:
Har det skett nån uppdatering som gjort att svarsrutan hamnar långt ner, kolla bilden. "Skickaknappen" är halvvägs nere i den gråa nedre snabbmenyn.
Har kört appen på den plattan (Xperia Tablet Z4) utan att det varit så här.
Den gröna avdelaren/fönsterjusteraren alldels ovanför svarsrutan är fast och går inte att röra, den har inte varit där förut?
Har kört appen på den plattan (Xperia Tablet Z4) utan att det varit så här.
Den gröna avdelaren/fönsterjusteraren alldels ovanför svarsrutan är fast och går inte att röra, den har inte varit där förut?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det gjordes en ändring i går fm, se följande tråd, https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-infinite-scroll-laemnas-haer.322362/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 947 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 947 inlägg
Jag har lite problem med autokorrigering i den här appen. Om jag börjar skriva ett ord och ser det ord jag vill ha ovanför tangentbordet och klickar på ordet så funkar det ungefär varannan gång. Med andra appar fungerar det bättre.
Svårt att riktigt sätta fingret på problemet då det är intermittent. Jag kör Android 7
Svårt att riktigt sätta fingret på problemet då det är intermittent. Jag kör Android 7
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Jag har själv samma problem och har kommenterat om det.
Jag misstänker att appen/hemsidan är så tungrodd så att telefonen inte orkar med autocorrect.
Jag kör android 8.1 på en Nexus 5X.
Jag misstänker att appen/hemsidan är så tungrodd så att telefonen inte orkar med autocorrect.
Jag kör android 8.1 på en Nexus 5X.
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Funkar som vanligt prefekt på iPhone...
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Ja, och så länge det funkar på iPhone så behöver man inte fixa nått 

Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Det finns ett känt problem med Swiftkey och Chrome som gör att autocorrect buggar. https://www.byggahus.se/forum/threa...wiftkey-haer-pa-bh.310660/page-3#post-2911571Fairlane skrev:
Jag har lite problem med autokorrigering i den här appen. Om jag börjar skriva ett ord och ser det ord jag vill ha ovanför tangentbordet och klickar på ordet så funkar det ungefär varannan gång. Med andra appar fungerar det bättre.
Det finns också kända problem med vår editor och iphone som gör att man ibland inte kan ställa markören i slutet av texten (eftersom den då bara rosamarkerar sista ordet).
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
@Per Eskilsson för att förtydliga så var inlägget inte riktat åt dig, tycker ni jobbar på bra även om jag ibland känner mig som en försökskanin som gillascrollar
Fast jag kör varken Swiftkey eller Chrome (om nu inte appen nyttjar Chrome?)
Provar nu och det funkar något bättre i Chrome, men den klarar inte av långa ord som acetyylsalicyacet (acetylsalicylsyra).
Fast jag kör varken Swiftkey eller Chrome (om nu inte appen nyttjar Chrome?)
Provar nu och det funkar något bättre i Chrome, men den klarar inte av långa ord som acetyylsalicyacet (acetylsalicylsyra).
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Jag scroll-gillar också hela tiden, både på min 7+ och XS Max, så att allt fungerar perfekt i iOS-appen är inte riktigt sant, men inställningen hos Per&Co verkar ju vara den rätta så det blir väl snart löst.
Fått ett knepigt problem med appen. Är jag i forumet och klickar på en länk till en artikel, tex snöslungetesten eller den fifflande kommunpolitikern, kan jag inte backa tillbaka till forumet igen. Den står bara och tuggar på ladda utan jag måste stänga appen och starta om den igen. Kör android 9
Android 8.0.0 funkar det i ( provade dock bara "snöslungetestet").
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Ja dessa Android, IOS..!
Finns det något sätt att rensa notifiering (röd cirkel med siffra, eller räkna med den) när man tittar på ett inlägg via notifiering i statusbaren. Det är sjukt störande att behöva gå in på två ställen för att bli av med alla notifieringar.
En alternativ lösning är att bara lägga upp ett av de senaste meddelandena i statusbaren och sedan låta användaren hamna på listan över olästa inlägg istället för i själva inlägget. Detta vore nog min favorit då jag slipper flp flera notifieringar i statusbaren också.
Det borde gå att förbättra detta på ännu fler sätt.
En alternativ lösning är att bara lägga upp ett av de senaste meddelandena i statusbaren och sedan låta användaren hamna på listan över olästa inlägg istället för i själva inlägget. Detta vore nog min favorit då jag slipper flp flera notifieringar i statusbaren också.
Det borde gå att förbättra detta på ännu fler sätt.