Hittat en bugg. Kan inte söka nått. Start sidan trycker på sök så är det svårigheter att få skriva nått överhuvudtaget. När knappsatsen kommer upp om jag inte hamnar. Ån annanstans så kan jag skriva en eller 2 bokstäver sen försvinner knappsatsen. Sen helt plötsligt hamnar jag nån helt annanstans. Tycker appen nästan är oanvändbar nu. Den laddar mycket, man hamnar längst upp ofta och så har man tryckt på nått så helt plötsligt hamnar man i en annons. Riktigt irriterande!! iPhone 7

Tack för felrapporten. Problemet har dykt upp för oss också några gånger. Det har då hjälp med att man startar om appen och om inte det hjälpt så får man radera appen ladda ner den på nytt.

Vi kan tyvärr inte släppa någon buggfixar i appen eftersom vi har "tappat bort" nyckeln till appen. Nu ligger nästan allt fokus på att göra sajten nyare och bättre.

Själv har jag slutat använda appen eftersom jag tycker att mobilsajten är snäppet bättre.

Ok. Tack för infon.

Väcker liv i en gammal forumtråd.

Jag vill bara berätta att vi har släppt en helt ny app tidigare i veckan. I Android kunde vi tyvärr inte uppgradera den befintliga så där måste du söka upp den och installera appen på nytt. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp

Medan i iOS kunde vi uppgradera den befintliga så där räcker det att du uppdaterar appen. https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8

Mer om appen kan ni läsa här:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu finns den nya appen (version 3.1) tillgänglig i Google Play [länk] och inom någon dag kommer den finnas tillgänglig i App Store.

I den nya appen har vi:
- flyttat ner menyn för snabb åtkomst till senaste och bevakningar från alla sidor.
- fixat så att länkar från Google och bevakningsmail automatiskt öppnar appen istället för webbläsaren.
- I android så funkar nu även tillbakaknappen när man visar bilder, på externa sidor och i menyn.
- Och i iPad så har vi fixat så att statusbaren och appinnehållet inte hamnar på varandra.
- Vi har också fixat så att notiserna ska börja funka i iOS samt bytt ut ljudet till ett tystare och snällare ljud som inte stör lika mycket som standardljudet.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Verkar fungera bra, håller kvar inloggningen, via webbläsaren (Safari) så blev man utloggad stup-i-kvarten. iPhone 6s, iOS11.

Nu har vi uppdaterat appen igen. Färre buggar. Snabbare. Bättre helt enkelt.

iphone: https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8
android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hej!

Nu finns det en ny app ute i App Store och Google Play.

iphone: [länk]
android: [länk]

Nyheter i den nya appen är:

- Snällare (mer lågmält) pling när man får en notis
- Fix som gör att appen inte kraschar när man laddar upp en bild
- Fix som gör att man kan öppna pdf, word och excel-filer
- Större och tydligare tillbakaknapp
- Förbättrad bildvisning när man klickar på en bild
- Synlig dela-knapp på alla sidor
- Avbryt istället för stäng-knapp i menyn
- iPhone X-optimeringar
- Fix som gör att man alltid kommer rätt när man klickar på en länk i mailen eller på Google
- Fix som gör att länkar till App Store funkar
- Fix som gör att mailto, sms och telefon-länkar funkar
- Mer välbalanserade storlekar på knapparna där nere

Oklart om detta är rätt tråd men jag kör ändå.

Installerade nya appen igår (Android)
Hur gör jag för att slippa pushnotiser till telefonen men ändå behåller dendär röda notispluppen på min avatar uppe till höger?

Jag vill ogärna ha ett surr i telefonen när något händer, samtidigt är det trevligt att se det när jag väl tittar i app/ på hemsida.

Då ska du göra en inställning i din mobil. I android gör du så här:
Inställningar > Appar > välj Byggahus-appen > Avisering > Tillåt avisering > Visa tyst (eller slå av avisering helt och hållet)

Tänkte inte på att jag kunde göra så.

Men är det inte normalt att man kan stänga av sånt direkt i appen utan att gå via operativsystemet?

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Nej, det normala är nog att man själv styr detta i sin egen telefon. Personligen gillar jag att få pling när jag är vaken men när jag går och lägger mig typ kl 23 så slår jag på "Stör ej"-funktionen i min mobil så att jag inte blir störd av aviseringar. Ibland glömmer jag att stänga av "Stör ej" och då får jag en väldigt lugn dag utan pling och telefonsamtal. :)

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tänkte inte på att jag kunde göra så.

Men är det inte normalt att man kan stänga av sånt direkt i appen utan att gå via operativsystemet?
Om du håller in fingret på en notis så får du upp en knapp där du kan trycka för att komma direkt till notisinställningar för den app som har skapat notisen

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Både Blocket och Parksters appar har att jag kan stänga av Push-notiser i appen, i Blocket-appen kan jag dessutom välja vilka av mina bevakningar som får pusha.

Nu vill jag ju ha notiser i form av att jag när jag öppnar appen ser att någon hänt (hur ska jag annars se att någon gillade ett av mina inlägg ;)), men jag vill inte ha dessa pushade till telefonen (jag får ju mail vid PM)

Jag har min telefon på "Do not disturb" under natten, som automatiskt startar och stänger av sig. (Tyvärr styr detta inte min Garminklocka utan den fick jag konfigurera manuellt till samma inställningar).

Du kan ställa in för vad du vill ha notiser under Inställningar > Notisinställningar.

Ja, fast då stänger jag väl av de notiser jag ser när jag tittar i appen/ på hemsidan också? De vill jag ju ha kvar.

Det jag vill stänga av (i appen) är Push-notiser.

En "snäll" app låter mig göra detta i appen, jag ser att stänga av det i Android som en sista utväg för att tysta appar som inte vill ge möjligheten till detta.

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Lata/smarta kodare använder OS'ets/API'ets funktioner istället för att skriva egna... ;)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.