176 790 läst ·
1 361 svar
177k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Hur funkar om du har deltagit i en tråd. Sedan blir den uppdaterad och man går in. Då kan man hamna i sida 56 av 59 eller nått. Hamnar aldrig på senaste inlägget Hur är det tänkt? Nått som jag missar? Eller hamnar man där man senast läste själv??
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Under Inställningar (på desktop) kan du välja var du vill hamna när du klickar på en länk i en trådlista på mobilsajten. Du kan välja om du vill gå till första inlägget, till senaste olästa inlägget eller till sista inlägget i tråden. Standard är att du kommer till först olästa.
Detta gör appen värdelös när man läser runt i olika forumdelar, är man på sid 4 i en forumkategori och vill läsa flera trådar där så far man tillbaka till sidan 1 när man backar tillbaka ur ett inlägg/tråd. Likadant när man läser ngt på startsidan, man hamnar överst varje jäkla gång!Kilensnickare skrev:
Enda stället där man hamnar rätt är under Bevakningar, dvs vyn för prenumerationer. Den beter säg rätt när man backar.
Är inloggad när jag testat.
Hej
Tänkte kolla om det ligger någon förbättring till ios appen kring uppladdning av bilder
Tycker den idag är lite omständig, saknar möjlighet att lägga upp flera samtidigt samt hopplöst om man vill redigera och byta bild
Tänkte kolla om det ligger någon förbättring till ios appen kring uppladdning av bilder
Tycker den idag är lite omständig, saknar möjlighet att lägga upp flera samtidigt samt hopplöst om man vill redigera och byta bild
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Det låter som du inte loggat in i appen. Som inloggad är det mindre reklam.
Jag använder inte själv appen. Jag gillar mobilversionen bättre av någon anledning.
Jag använder inte själv appen. Jag gillar mobilversionen bättre av någon anledning.
Per, testade nu köra via Safari och även där hamnar man fel när man går ur en tråd. Inte lika fel som o appen då man är kvar på samma sidnr men hamnar alltid överst i vyn. Rätt jobbigt om man läser igenom en rad inlägg och är långt ner på en sida.
Det här är ju saker som fungerar problemfritt i Tapatalk och gör att jag aldrig ströläser på forumet med mobilen. Jäkla trist när det finns så mycket man annars är intresserad av och när man får lite tid över på dagarna. 🙁
Det här är ju saker som fungerar problemfritt i Tapatalk och gör att jag aldrig ströläser på forumet med mobilen. Jäkla trist när det finns så mycket man annars är intresserad av och när man får lite tid över på dagarna. 🙁
Jag kör www på paddan och appen på mobilen. Anledningen är att det är så jäkla svårt att pricka snabbmenyn på en liten smartphoneskärm, dessutom hänger den inte med när man skrollar, och zoomar man för att pricka rätt länk så flyger den iväg ..
Administrator
· Skåne
· 6 716 inlägg
Men du vet väl provat mobilsajten i mobilen?
Förslag angående hanteringen av länkar - ok att man öppnar i appen men
1) jag skulle vilja ha en "öppna i safari-knapp" från webbläget.
2) jag önskar en bakåtpil samt ett kryss som direkt stänger webbläget och återgår. Har man surfat på ett tag är det onödigt svårt att komma till tråden man läste!
1) jag skulle vilja ha en "öppna i safari-knapp" från webbläget.
2) jag önskar en bakåtpil samt ett kryss som direkt stänger webbläget och återgår. Har man surfat på ett tag är det onödigt svårt att komma till tråden man läste!
När jag skriver ett inlägg och tillfälligt byter app för att tex leta rätt på en länk som skall bifogas meddelandet, då tappar iphone-appen mitt pågående inlägg när jag efter ngn minut hoppar tillbaka. Jag hamnar på startsidan...
Det verkar inte finnas någon plats för drafts, utan texten bara försvinner. Högst irriterande.
Det verkar inte finnas någon plats för drafts, utan texten bara försvinner. Högst irriterande.
1) vid laddning av nya sidor - ta vara på ev text från svarsfältet, och skicka med denna om man klickar "bakåt". På så sätt förlorar man inga omsorgsfullt komponerade texter när man får sidan "uppkoppling tappad" alternativt om man klickar en länk av misstag medan man skriver (lätt på tex en ipad). Budgetvarianten är att åtminstone visa texten man försöker posta, så att man kan kopiera den manuellt!
2) appen för ipad - om man öppnar skrivrutan och börjar skriva innan all reklam/sidan laddat klart, så stängs sedan skrivfönstret, och du råkar klicka den länk som är under ditt finger, ochdu förlorar din post.
2) appen för ipad - om man öppnar skrivrutan och börjar skriva innan all reklam/sidan laddat klart, så stängs sedan skrivfönstret, och du råkar klicka den länk som är under ditt finger, ochdu förlorar din post.