B
Per Eskilsson skrev:
Det pågår tyvärr inget arbete med den för tillfället men den finns med på att göra-listan. Den ligger bara inte högst upp.
Saknar också möjligheten att posta bilder från appen...
Ett par saker till angående PM i Android-appen:
1 En indikator som visar ifall det kommit ett PM.
2 Skickade PM syns inte i skickat-mappen.

breakman skrev:
Saknar också möjligheten att posta bilder från appen...
Ett par saker till angående PM i Android-appen:
1 En indikator som visar ifall det kommit ett PM.
2 Skickade PM syns inte i skickat-mappen.
I slutet av förra veckan fixade vi så att skickade PM syns i skickat-mappen. Testa gärna att det funkar även för dig.

Indikator som visar ifall det kommit ett PM lägger jag till på att göra listan.

Bezt skrev:
Gäller Ipad, om jag t.ex är inne i en tråd och läser och trycker pilen i appen för att komma tillbaka till senast lästa så är det inte säkert att man hamnar där man var när man gick in i tråden.
Sen händer det om man går in i en tråd man läst innan och kommer ner till senast olästa så kan det hoppa upp till överst på sidan.
Får du samma fel om du byter till "mobilversionen" i appen i iPaden?

Förlåt, kör redan mobilversion, skulle jag nog ha nämnt. Tror annonserna kan påverka att den hoppar, kanske olika storlekar på dem, en när man först var i senaste och sen när man går tillbaka dit kanske en större annons laddats och därav hoppet.
I trådar med mycket bilder tycker jag den har svårare att komma fram till senast lästa, t.ex Masse gone me(n)tal.

Sen ett förslag, i Aftonbladets ipad app så kan man swipa höger för att scrolla tillbaka, kan ni inte göra liknande funktion?

B
Per Eskilsson skrev:
I slutet av förra veckan fixade vi så att skickade PM syns i skickat-mappen. Testa gärna att det funkar även för dig.

Indikator som visar ifall det kommit ett PM lägger jag till på att göra listan.
Svarade på ett PM igår och det syns inte i skickat-mappen. Skickade även nya PM i samband med senaste z-wave gruppköpet och de syns inte heller (var ett tag sedn)
Kör version 0.9.10 nu.

breakman skrev:
Svarade på ett PM igår och det syns inte i skickat-mappen. Skickade även nya PM i samband med senaste z-wave gruppköpet och de syns inte heller (var ett tag sedn)
Kör version 0.9.10 nu.
Både skickade PM och svarade PM hamnar i skickat-mappen för mig sedan slutet av förra veckan.

Jag skickar ett PM till dig nu. Svara på det och se om det finns kvar. Pröva gärna också att skicka ett nytt PM till mig och kolla om det är kvar i skickat-mappen.

B
Per Eskilsson skrev:
Både skickade PM och svarade PM hamnar i skickat-mappen för mig sedan slutet av förra veckan.

Jag skickar ett PM till dig nu. Svara på det och se om det finns kvar. Pröva gärna också att skicka ett nytt PM till mig och kolla om det är kvar i skickat-mappen.
Nu fungerade det, både svar och nytt. Men inget av de meddelandena jag skickade till Snakepit i samband med gruppköpet har synts...

Bra att det funkar.

Snakepit är bannad och hans meddelande har raderats. Det är nog därför de inte längre syns.

B
Per Eskilsson skrev:
Bra att det funkar.

Snakepit är bannad och hans meddelande har raderats. Det är nog därför de inte längre syns.
Men de syntes inte innan han blev bannad heller, men då kanske det fortfarande var trasigt...

Jag minns inte exakt när detta började funka. Jag tror det var i torsdags förra veckan men det kan också ha varit någon annan dag.

Efter att ha labbat lite med React Native blir man ju sjukt sugen på att bygga en "riktig" app för byggahus...

• Gilla
vilpi
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Idag har vi skickat in en ny app till Apple. Uppdateringen förväntas vara tillgänglig i App Store inom 5 arbetsdagar.

Nytt i denna release är:

- Appen funkar nu även i iOS 7 (för iPhone 4-användare)
- Ny Mer-knapp uppe i högra hörnet i forumtrådar och i artiklar varifrån man kan Svara, Uppdatera, Dela, Öppna i Safari och Kopiera sidans webbadress.
- Förbättrat sökfält med autocomplete
- Nu kan man backa tillbaka till sökresultatet
- Visar hela rubriken i navbaren
- PM-fixar
- Stöd för att öppna upp korrekt sida i appen från Safari
- Buggfixar

Så här ser det ut när man klickar på Mer-knappen:

[bild]
Nu finns appen för nedladdning i App Store.
https://appsto.re/se/mDXRD.i

Och tack vare elpaco och hans gamla iPhone 4 så funkar nu appen även i iPhone 4. Tack elpaco!

IMG_6930.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

elpacos gamla iPhone 4

olofh, Fredrik.engdahl, Roland112,

Har ni hunnit testa den nya appen som kom häromdagen i era iPhone 4-mobiler?

olofh skrev:
Iphone 4 ios 7.1.2 appen stängs ner när man försöker starta den(nerladdad idag)

Jag vet,gammal mobil etc så kanske inget ni lägger fokus på så fortsätter köra mobilsidan
Fredrik.engdahl skrev:
Har iPhone 4 o iOS 7.1.2 och det funkar inte. Blir en svart skärm o sen stängs den ner
Fredrik.engdahl skrev:
Kommer ni fixa att det går att använda iPhone 4 och byggahus appen?
Roland112 skrev:
är de nån som får appen att funka, den bara startar o stänger av sig direkt.

Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
olofh, Fredrik.engdahl, Roland112,

Har ni hunnit testa den nya appen som kom häromdagen i era iPhone 4-mobiler?
Behövde ett svepskäl att köpa ny iPhone så med hjälp av buggen fick jag igenom ett investeringsanslag i hushållskassan :-) löjligt roligt att filma ungarna med slomofunktionen ju,eller sig själv när man hamrar :-)
Men lovar att dra igång den gamla o testa,återkommer

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Testade lite snabbt för stund sen ,verkar funka bra. Äntligen 👍👍

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.