Är det inte enklare att ta bort buggfixen ni la in för ios9 först då? Det fungerade ju innan dess.

Jo, vi gör det på måndag.

Undrar bara vad Apples ios9 uppgradering har med Androidappen att göra.
Androidappen är ju inte uppdaterad sedan augusti. Det tycker jag tyder på att ni har meckat med databasen?

Både androidappen och iosappen är nativeappar som använder sig av en så kallad webview som läser in mobilsajten. Buggfixarna gjordes i mobilsajten och därför påverkas även androidappen.

Det är inte bara negativt med iOS 9 kontra byggahusappen, jag har haft följande problem på min iPhone 6 med iOS 8.x men sedan jag uppdaterade till iOS 9 har det problemet försvunnit
Videonisse skrev:
Appen återgår till förstasidan så fort man byter till annan app och sedan återgår direkt. Helt värdelöst om man vill hoppa över till annan sida för att tex klipp och klistra ngt. Antar att det är en bug? Jag har senaste iOS och en iPhone 4s.

Problemet du nämner är fixat före iOS 9 släpptes och fungerar även i iOS 8.

Per Eskilsson skrev:
Jo, vi gör det på måndag.
Inte för att vara jobbig men kommer det att fixas idag? Appen är ju helt obrukbar i nuläget.

Ja, vi har fixat det i vår utvecklingsmiljö och ändringen kommer att rullas ut inatt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu ska ordningen vara återställd igen. Den Buggfixen för iOS 9 ska inte längre köras på annat än iOS 9. Buggfixen är temporär och medför tyvärr att man inte kan pincha i iOS 9.

• Gilla
vilpi och 1 till
  • Laddar…
Fungerar för mig på Android 5 nu.
Saknar bara bilduppladdningen.

probeb skrev:
Varför ingen fungerande app för Android?
FredrikR skrev:
Jag var en av dem som slogs med näbbar och klor för Tapatalks överlevnad, men jag tycker appen är helt ok, jag har vant mig.
Dock skulle jag uppskatta om bilduppladdningen började fungera. :)
Pågår det nåt arbete med den, eller är den inte prioriterad för stunden?
breakman skrev:
Saknar också möjligheten att posta bilder från appen...
vilpi skrev:
Hej

Idag fungerar inte sidbrytningen på min Android längre, fungerade i går kväll.
Hade uppladdningen av bilder fungerat hade jag skickat en skärmdump.
Har Android 5.1.1 på Xperia Z3
Nu har vi äntligen fixat så att bilduppladdningen funkar i Androidappen. :) Fixen funkar i Android version 5+, dvs för 75-80% av våra androidanvändare. Den nya appen har versionnummer 0.9.11 och finns att ladda ner i Google Play Store inom en timma. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahus.app2

Testa och meddela att det funkar att ladda upp bild i forumet ifrån den nya androidappen.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ladda ned.jpg
Motorola moto g 2nd gen, Android 5.0.2

Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
JPEG_20151103_144625_-605824651.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jippi, det funkar att ladda upp bilder från appen med androidappen. Denna bild är uppladdad med Note 3, Android 5 och version 0.9.11 av Byggahusappen.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Bra jobbat :thumbup:

• Gilla
hsd
  • Laddar…
JPEG_20151103_160757_-550872712.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här säger jag!
Kul och bra nyhet en småkylig tisdag som denna. :)

0.9.11 från en Sony Z2 med Lollipop.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.