Tycker iPhone-appen hoppar en hel del när man läser trådar och går tillbaka, man kommer inte alltid dit där man var innan.

• Gilla
osiris
  • Laddar…
Varför blir det så här ibland?
Den beskär helt galet.
Provat att rotera fram och tillbaka samt pinchat för att zooma ut.
Det går inte att åtgärda förens man laddar en ny sida.
iOS 9

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Per Eskilsson skrev:
I desktopversionen kan man klicka på många olika ställen för att komma till början av en tråd till slutet av en tråd eller till första olästa inlägget i en tråd när man är i forumet.
Jag trycker ute i vänsterkanten där man ska komma till första nya, problemet uppstår även när jag backar ut från en tråd till listan med ämnen.

Jag kommer alltså till rätt sida men toppen av sidan istället för första nya / där jag var tidigare.

fgo skrev:
Varför blir det så här ibland?
Den beskär helt galet.
Provat att rotera fram och tillbaka samt pinchat för att zooma ut.
Det går inte att åtgärda förens man laddar en ny sida.
iOS 9

[bild]
Tack för felrapporten. Vet inte vad det beror på. Vi har inte själva hunnit testa med iOS 9, den är ju inte officiell än.

Redigerat:
Bezt skrev:
Tycker iPhone-appen hoppar en hel del när man läser trådar och går tillbaka, man kommer inte alltid dit där man var innan.
Hur menar du när du säger "hoppar"? Förklara gärna så vi förstår.

När man klickar på tillbakaknappen i appen så "stänger" man tråden och kommer tillbaka till listan över trådar där man var innan. Man går alltså inte tillbaka bara ett steg som man gör när man använder mobilsajten.

jonko skrev:
Jag trycker ute i vänsterkanten där man ska komma till första nya, problemet uppstår även när jag backar ut från en tråd till listan med ämnen.

Jag kommer alltså till rätt sida men toppen av sidan istället för första nya / där jag var tidigare.
Tack, nu förstår vi hur du menar. Vi kollar om vi kan åtgärda detta. Använd Safari i iPaden tills vidare (eftersom det fungerar där) så ber vi dig testa när vi hittat en lösning på problemet.

Jag kör med mobilversionen tillsvidare, världen går inte under för det.

Bara så jag hänger med. Menar du att du fortsätter köra mobilversionen i appen i ipaden?

Precis, och i iPhonen..

Idag har vi skickat in en ny app till Apple. Uppdateringen förväntas vara tillgänglig i App Store inom 5 arbetsdagar.

Nytt i denna release är:

- Appen funkar nu även i iOS 7 (för iPhone 4-användare)
- Ny Mer-knapp uppe i högra hörnet i forumtrådar och i artiklar varifrån man kan Svara, Uppdatera, Dela, Öppna i Safari och Kopiera sidans webbadress.
- Förbättrat sökfält med autocomplete
- Nu kan man backa tillbaka till sökresultatet
- Visar hela rubriken i navbaren
- PM-fixar
- Stöd för att öppna upp korrekt sida i appen från Safari
- Buggfixar

Så här ser det ut när man klickar på Mer-knappen:

IMG_6876.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
elpaco och 3 till
  • Laddar…
Varför ingen fungerande app för Android?

probeb skrev:
Varför ingen fungerande app för Android?
På vilket sätt fungerar inte androidappen, annat än att det inte går att ladda upp bilder i den?

Per Eskilsson skrev:
På vilket sätt fungerar inte androidappen, annat än att det inte går att ladda upp bilder i den?
Jag var en av dem som slogs med näbbar och klor för Tapatalks överlevnad, men jag tycker appen är helt ok, jag har vant mig.
Dock skulle jag uppskatta om bilduppladdningen började fungera. :)
Pågår det nåt arbete med den, eller är den inte prioriterad för stunden?

• Gilla
vilpi och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Jag var en av dem som slogs med näbbar och klor för Tapatalks överlevnad, men jag tycker appen är helt ok, jag har vant mig.
Dock skulle jag uppskatta om bilduppladdningen började fungera. :)
Pågår det nåt arbete med den, eller är den inte prioriterad för stunden?
Det pågår tyvärr inget arbete med den för tillfället men den finns med på att göra-listan. Den ligger bara inte högst upp.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Tack, nu förstår vi hur du menar. Vi kollar om vi kan åtgärda detta. Använd Safari i iPaden tills vidare (eftersom det fungerar där) så ber vi dig testa när vi hittat en lösning på problemet.
Gäller Ipad, om jag t.ex är inne i en tråd och läser och trycker pilen i appen för att komma tillbaka till senast lästa så är det inte säkert att man hamnar där man var när man gick in i tråden.
Sen händer det om man går in i en tråd man läst innan och kommer ner till senast olästa så kan det hoppa upp till överst på sidan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.