177 522 läst ·
1 361 svar
178k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Kände inte till det, nu har jag påslagit. Brukar annars zooma och sedan scrolla sidleds. Har en 4s.
När jag svarar på inlägg i iPhonen kör jag liggande. Som gammal Blackberry användare skriver jag fortare med två tummar i det läget.
Feature, öppna länkar utanför appen, går det. Exempel nyss när jag klickade på länken till Gyproc boken så öppnades den i appen. Inget jag vill läsa där utan öppna i separat browser med möjlighet att spara i iBooks.
Feature, öppna länkar utanför appen, går det. Exempel nyss när jag klickade på länken till Gyproc boken så öppnades den i appen. Inget jag vill läsa där utan öppna i separat browser med möjlighet att spara i iBooks.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag tror jag tar tillbaka förslaget att göra som spotify och facebook, åtminstone tills vidare.
Ang featuren att öppna upp externa länkar så måste den hanteringen förbättras. Det har bara inte varit prioriterat.
Ang featuren att öppna upp externa länkar så måste den hanteringen förbättras. Det har bara inte varit prioriterat.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tack för din felrapport. Vi ser nu i "kraschloggen" att den nya androidappen kraschat minst 1 gång idag och 4 gånger igår.
Problemet verkar bero på att fixen vi la till igår gör att appen kraschar för de som inte har stöd för funktionen (Android 4.1 och 4.3 verkar t ex sakna sådant stöd). Vi försöker fixa och jag hoppas vi kan släppa en ny uppdatering senare idag.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Imorse släppte vi en ny uppdatering av iPhone-appen.
Fixat! Från och med nu går det att klicka högst upp i appen för att scrolla tillbaka till toppen. Det går också bra att klicka på rubriken där uppe för att åstadkomma samma sak.TeroM skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Detta fungerar i den nya appen.bjolo360 skrev:Jag var tidigare en ganska flitig användare av Byggahus, men har inte använt forumet sen iphone-appen försvann. Testade nu och den är tyvärr lite för dålig för att jag ska börja använda den. Mitt enda use-case är egentligen att gå in lite då och då, kolla igenom senaste inläggen, hitta något intressant och ev svara på.
Iom att förstasidan "laddas om" varje gång jag går tillbaka från ett inlägg så och jag måste hämta om inläggen (igen) så blir det alldeles för krångligt för att orka gå igenom dagens inlägg, jag gav helt enkelt upp efter andra inlägget jag kollade på. Dessutom tog det väääldigt lång tid att gå tillbaka (den laddar om förstasidan och det verkar gå supertrögt?)
Hoppas verkligen att ni har möjlighet att fixa till detta, vill gärna komma tillbaka till forumet!
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Använder du "mobilversionen" eller "desktopversionen" i appen i din iPad?
Pröva byt till mobilversionen i appen för att se om det funkar bättre där. Meddela gärna hur det går och om du tycker upplevelsen i övrigt blir bättre eller sämre.
Pröva byt till mobilversionen i appen för att se om det funkar bättre där. Meddela gärna hur det går och om du tycker upplevelsen i övrigt blir bättre eller sämre.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
I desktopversionen kan man klicka på många olika ställen för att komma till början av en tråd till slutet av en tråd eller till första olästa inlägget i en tråd när man är i forumet.