Kände inte till det, nu har jag påslagit. Brukar annars zooma och sedan scrolla sidleds. Har en 4s.

När jag svarar på inlägg i iPhonen kör jag liggande. Som gammal Blackberry användare skriver jag fortare med två tummar i det läget.

Feature, öppna länkar utanför appen, går det. Exempel nyss när jag klickade på länken till Gyproc boken så öppnades den i appen. Inget jag vill läsa där utan öppna i separat browser med möjlighet att spara i iBooks.

Jag tror jag tar tillbaka förslaget att göra som spotify och facebook, åtminstone tills vidare.

Ang featuren att öppna upp externa länkar så måste den hanteringen förbättras. Det har bara inte varit prioriterat.

Android Appen (Samsung Galaxy med Android 4.3) verkar ha uppdaterats till version 0.9.9
När jag startar den så visas en "splasch screen" och sedan dör den med meddelandet "Byggahus har stoppats".
Är det bara jag?

Tack för din felrapport. Vi ser nu i "kraschloggen" att den nya androidappen kraschat minst 1 gång idag och 4 gånger igår. :( Problemet verkar bero på att fixen vi la till igår gör att appen kraschar för de som inte har stöd för funktionen (Android 4.1 och 4.3 verkar t ex sakna sådant stöd). Vi försöker fixa och jag hoppas vi kan släppa en ny uppdatering senare idag.

Nu fungerar det igen efter uppdateringen. Tack för snabb fix!
:thumbup:

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Imorse släppte vi en ny uppdatering av iPhone-appen.

TeroM skrev:
Scroll tillbaka till toppen på sidan, brukar funka med dutt högst upp på skärmen, så icke i iPhone appen. Saknar det när man trillar in i trådar som man inte följt tidigare, ja - lite här och där faktiskt, och snabbt vill komma till toppen på sidan.
Fixat! Från och med nu går det att klicka högst upp i appen för att scrolla tillbaka till toppen. Det går också bra att klicka på rubriken där uppe för att åstadkomma samma sak.

elpaco skrev:
Jag märker att på en ipad så försvinner ibland nedre navigationslisten i stort sett helt.
Detta är nu fixat i den nya appen.

Fredrik.engdahl skrev:
Kommer ni fixa att det går att använda iPhone 4 och byggahus appen?
Tyvärr lyckades vi inte laga buggen i denna uppgradering. :( Vi kommer nu kolla på felloggarna igen och försöka på nytt.

bjolo360 skrev:
Jag var tidigare en ganska flitig användare av Byggahus, men har inte använt forumet sen iphone-appen försvann. Testade nu och den är tyvärr lite för dålig för att jag ska börja använda den. Mitt enda use-case är egentligen att gå in lite då och då, kolla igenom senaste inläggen, hitta något intressant och ev svara på.
Iom att förstasidan "laddas om" varje gång jag går tillbaka från ett inlägg så och jag måste hämta om inläggen (igen) så blir det alldeles för krångligt för att orka gå igenom dagens inlägg, jag gav helt enkelt upp efter andra inlägget jag kollade på. Dessutom tog det väääldigt lång tid att gå tillbaka (den laddar om förstasidan och det verkar gå supertrögt?)

Hoppas verkligen att ni har möjlighet att fixa till detta, vill gärna komma tillbaka till forumet!
Detta fungerar i den nya appen.

• Gilla
bjolo360
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Jag får det här meddelandet. Att det finns nätverk är ju tydligt. Är det kanske mitt nät som spökar?
[bild]
Testa gärna nya appen och berätta om du fortfarande får detta fel. Meddela också om felet dyker upp hela tiden eller bara då och då.

Med nya versionen på iPad hamnar jag alltid högst upp på sidan när jag klickar på en tråd och likadant när jag backar så hamnar jag högst upp även om jag skrollat ned en bra bit.

Använder du "mobilversionen" eller "desktopversionen" i appen i din iPad?

Pröva byt till mobilversionen i appen för att se om det funkar bättre där. Meddela gärna hur det går och om du tycker upplevelsen i övrigt blir bättre eller sämre.

Redigerat:
Jag använder desktopversionen, tycker att texten blir för stor i mobilversionen.

Problemet försvann i och med byte till mobilversionen.

I desktopversionen kan man klicka på många olika ställen för att komma till början av en tråd till slutet av en tråd eller till första olästa inlägget i en tråd när man är i forumet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.