Ett par timmar senare så är bilen färdig , bjuder på 2 bilder för att visa resultatet. Garaget är så trångt så kan tyvärr inte ge en helhet än. Då lackskyddet ska få härda.

• IMG_1926.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1924.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 8 till
  • Laddar…
Hur många burkar öl gick det åt?

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Omogen Omogen skrev:
Hur många burkar öl gick det åt?
Inte en enda , jobb imorgon ju. Likaså har jag ju jobbat idag , då bilen inte är min 😅

• Ledsen
RoTe
  • Laddar…
Sådär blev resultatet , riktigt trevlig bil måste jag säga.. tur det blev lite sol idag när den plockades ut 😊

• IMG_1932.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
Magnus E K
Gratis och arbetsfri biltvätt idag. Bara att rulla ut bilen från carporten och låta den stå ute i regnvädret.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D
Jag har jobbar upp en respekt för keramiskt lackskydd, så till den grad att jag inte vågat mig på det, är detta rationellt eller överdriver jag?

D djac skrev:
Jag har jobbar upp en respekt för keramiskt lackskydd, så till den grad att jag inte vågat mig på det, är detta rationellt eller överdriver jag?
Det är inte rationellt att ha sådan respekt för denna typ av produkt!
Det är inte svårt att använda keramiskt lackskydd, men följ respektive tillverkares anvisningar och jobba metodiskt på mindre ytor succesivt på en karosspanel i taget.
Du kommer att spara mycket pengar jämfört med att lämna in bilen för en komplett keramisk lackbehandling, men glöm inte att det tar tid och ansträngning i anspråk.
Och glöm inte heller att underarbetet, det vill säga rengöring och polering av lacken innan behövs för att få ett toppresultat.

• Gilla
byggpiraten och 1 till
  • Laddar…
D
G Gillar att bygga skrev:
Det är inte rationellt att ha sådan respekt för denna typ av produkt!
Det är inte svårt att använda keramiskt lackskydd, men följ respektive tillverkares anvisningar och jobba metodiskt på mindre ytor succesivt på en karosspanel i taget.
Du kommer att spara mycket pengar jämfört med att lämna in bilen för en komplett keramisk lackbehandling, men glöm inte att det tar tid och ansträngning i anspråk.
Och glöm inte heller att underarbetet, det vill säga rengöring och polering av lacken innan behövs för att få ett toppresultat.
Tack, en följdfråga, har du testat olika, någon som är mer förlåtande första gången?

Jag har tittat och läst på om flera olika märken och köpte en produkt från glosser som jag är helt nöjd med, och som har visat sig vara mycket dryg.
Jag har alltså inte haft någon anledning att köpa ytterligare produkter ännu. Andra medlemmar har säkert andra och olika preferenser och kan bidra med egna erfarenheter.

• PXL_20260512_122502145.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260512_122522266.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Från Mekonomens Superduper lördag förra helgen.

Mina första produkter från Arcticlean.
20260604_182054254.JPG
Skapa konto

Samt en däckborste från Tershine.

• Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Äntligen får jag säga.
King Carthurs värdelösa medel är slut, och Cirkel K hade fått in sin egen som funkar kanon.
Det sista av Kungens användes nyss, sprutade på 2 ggr och väntade en kvart och körde in i tvätten, de flesta insekter satt kvar iaf.
IMG_20260625_155846.jpg
Skapa konto

• Haha
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Äntligen får jag säga.
King Carthurs värdelösa medel är slut, och Cirkel K hade fått in sin egen som funkar kanon.
Det sista av Kungens användes nyss, sprutade på 2 ggr och väntade en kvart och körde in i tvätten, de flesta insekter satt kvar iaf.
[bild]
Lite onödigt att köpa enligt mig , när en alkalisk avfettning av bra kvalité även löser det.

Du betalar ett betydligt högre literpris när du väljer en insect remover , fördelen är ju att den oftast kommer i gel form och lättare stannar kvar. Men alkalisk går att köra i foam Lance så är det problemet löst.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Lite onödigt att köpa enligt mig , när en alkalisk avfettning av bra kvalité även löser det.

Du betalar ett betydligt högre literpris när du väljer en insect remover , fördelen är ju att den oftast kommer i gel form och lättare stannar kvar. Men alkalisk går att köra i foam Lance så är det problemet löst.
Nja, inte riktigt. Insektsmedel (ett bra) löser äggviteämnen bättre, en utsmetad fluga är ju blod och kött.

Denna tycker jag löser flugorna bra, inte för jag får så mycket flugor i fronten som förr

https://arcticlean.se/sv/products/autoclean-wax-alkalisk-avfettning/321

1782456996505.png
Skapa konto

De säljer även en färdigblandad variant men den har jag inte provat

1782457242354.png
Skapa konto

https://arcticlean.se/sv/products/spotless-rtu-1l-fardigblandad-alkalisk-avfettning/610

Tänk på att detta är avfettningsmedlet som tär mest på lackskyddet så överdosera inte om du har skydd (som jag förstått det)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.