50 977 läst ·
609 svar
51k läst
609 svar
Byggahus bilvårdstråd
Har avvikit en aning från vecko-tvätt. En vecka var det gallsten, andra veckor sönderfrusna portar på biltvätten, eller stängt pga köldgräns, massiva köer osv. Men idag blev det äntligen av, i en tvätthall jag inte varit på tidigare dessutom. Äldre hall med bättre tryck i högtrycken, upplevde att skummet la sig betydligt bättre. Fortsatt väldigt lätttvättad, så det är skönt.
Det är lite trist, vi hade ett varmgarage med timparkering inne i stan tidigare dit jag brukade åka och tina upp bilen, både lite då och då när den blev för överjävligt isig men också inför tvätt, men nu har det ändrats till månadsabbonemang enbart så nu behöver det ske i tvätthallen. Så det tar lite tid
Det positiva med vädret är ju att den håller sig ren(are) lite längre, så länge det inte snöar då. Så vi får väl se.
Det är lite trist, vi hade ett varmgarage med timparkering inne i stan tidigare dit jag brukade åka och tina upp bilen, både lite då och då när den blev för överjävligt isig men också inför tvätt, men nu har det ändrats till månadsabbonemang enbart så nu behöver det ske i tvätthallen. Så det tar lite tid
Det positiva med vädret är ju att den håller sig ren(are) lite längre, så länge det inte snöar då. Så vi får väl se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag funderar på att göra det förbjudna (för vintertvättar).
Hur illa är det med dagens tvättmaskiner? 😬
https://www.okq8.se/pa-stationen/tvatta-bilen/tvattabonnemang/
Hur illa är det med dagens tvättmaskiner? 😬
https://www.okq8.se/pa-stationen/tvatta-bilen/tvattabonnemang/
Logga in
Skapa konto
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 769 inlägg
Varje gång jag kört bortslöst ser bilen förjävlig ut och jag behöver köra en gång till. Jag har väntar år för att tvättabonnemangen ska erbjuda bortsfri variant. Det verkar inte hända, så får väl köra borstvarianten. Närmsta är OKQ8 så för att ens ha en chans till halvrenbil över natten iaf. så är det väl den jag får taplåtrickard skrev: