39 683 läst ·
415 svar
40k läst
415 svar
Byggahus bilvårdstråd
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 239 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 239 inlägg
Jag har använt mig av RW’s schampo med avrinning , och det har precis det. Men upplever att det är det enda. Speciellt lång hållbarhet är det absolut inte. Dessutom behöver du överdosera jämfört med Tershine. 3-5 korkar per tvättning.FredrikR skrev:
Tershine Purify S , är enligt mig ett riktigt trevligt schampo. Bättre glans och skum jämfört med RW. Dessutom helt märkningsfri! Mycket drygare med ett blandningsförhållande på 1:1000
Sen ska du absolut prova för att stilla din nyfikenhet , det jag säger är klart mina egna uppfattningar. Och betyder inte att jag har rätt
Hade jag inte haft en matt bil hade jag signat upp för den direkt, skydd och avrinning i all ära men glans...S Simonstahl skrev:
Kanske beställa en och testa, annars har man ju fruns vita och sönernas epor att använda det på. 🤩
Återkoppla gärna när du testat det. ☝️
Har absolut ingen karaktär jag, så föll för grupptrycket och köpte korta handtagslansen från Ali jag oxå.FredrikR skrev:
Vilken adapter behöver jag köpa för att kunna använda tryckhandtaget på okq8 tvätthallar?
Har själv Husqvarnas pw360 som jag lånat ut till svärfar så kan inte fysiskt kolla vilken adapter jag behöver för att kunna bruka den här hemma ens. Nåt att lösa i höst när jag får tillbaka tvätten. Så behöver egentligen två adapters antar jag, en hemma o en på macken.
Vill gärna kunna använda korta lansen på okq8macken i vinter. Har ni koll på vilken adapter jag behöver, framför att den på macken?
Tack för expertisen.
Får erkänna att mina inte ens testade.. 🫣M MasMats skrev:Har absolut ingen karaktär jag, så föll för grupptrycket och köpte korta handtagslansen från Ali jag oxå.
Vilken adapter behöver jag köpa för att kunna använda tryckhandtaget på okq8 tvätthallar?
Har själv Husqvarnas pw360 som jag lånat ut till svärfar så kan inte fysiskt kolla vilken adapter jag behöver för att kunna bruka den här hemma ens. Nåt att lösa i höst när jag får tillbaka tvätten. Så behöver egentligen två adapters antar jag, en hemma o en på macken.
Vill gärna kunna använda korta lansen på okq8macken i vinter. Har ni koll på vilken adapter jag behöver, framför att den på macken?
Tack för expertisen.
Skulle byta snabbkoppling fram så den passade G3 anslutningen på skumlansen från Autodude och det blev trassel..
Jag hade behandlat den precis som en äldre bil , så du själv bestämmer hur långt du vill gå.M Myckling skrev:
Jag hade gått över lacken och utvärderat vad som behövs , och valt därefter.
Har retat mig lite på att de svarta fälgarna som ska vara blanka men låtits oxidera lite av föregående ägare.
Köpte polerkoner på Biltema nyligen.
Sagt och gjort, fram med skruvdragaren.
Före bild.
Efter bild.
Körde med Rupes DA Coarse.
När ändå putsandet var igång åkte polermaskinen fram till de högblanka listerna på dörrarna som oftast är lite smårepiga.
Före.
Efter.
Även backspeglarna fick sig en omgång. 🤩
Även här med Rupes medel.
Köpte polerkoner på Biltema nyligen.
Sagt och gjort, fram med skruvdragaren.
Före bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter bild.
Logga in
Skapa konto
Körde med Rupes DA Coarse.
Logga in
Skapa konto
När ändå putsandet var igång åkte polermaskinen fram till de högblanka listerna på dörrarna som oftast är lite smårepiga.
Före.
Logga in
Skapa konto
Efter.
Logga in
Skapa konto
Även backspeglarna fick sig en omgång. 🤩
Även här med Rupes medel.
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Provar allt från japanska till svenska märken inom tvätt. Detta va första gången RW . Absolut så blir de rent å en bra avrinning .. tyckte dock flygrost va bra . Va lite mera kräm å hängde i bra å rann inte bort .. återstår under veckan å till nästa helg hur allt åker av vid bara en högtryckstvätt
Har fått tag i en XC60 till nästa helg , mörkblå metallic. Så blir ett test av den då.FredrikR skrev:
Självklart har jag en vit solid bil , vilket gör det svårt att göra den rättvisa. Men visst kommer min bil också få en behandling.
Är snart dags för en ny (begagnad) bil. Vad rekommenderar ni för polermedel? Har tidigare använt Menzerna, men det var så längesen.
Är dessa 3 produkter lämpliga?
https://www.autodude.se/sv/produkt/polermedel_menzerna_medium_cut_polish_2500
https://www.autodude.se/sv/produkt/polermedel_menzerna_super_finish_plus_3800
https://www.autodude.se/sv/produkt/bilvax_menzerna_power_lock_ultimate_protection
Beroende på skicket på lacken så kan man kanske hoppa över 2500?
Vilka rondeller rekommenderar ni till en 125mm DA-maskin? Har även fäste för 150mm rondeller, vilket är bäst för att polera en hel bil?
En sista fråga, vad rekommenderar ni för att rengöra säten och inredning i en Tesla?
Har sedan tidigare denna produkt "Gyeon Q²M LeatherSet Mild" men det är ju inte läder i en Tesla.
Är dessa 3 produkter lämpliga?
https://www.autodude.se/sv/produkt/polermedel_menzerna_medium_cut_polish_2500
https://www.autodude.se/sv/produkt/polermedel_menzerna_super_finish_plus_3800
https://www.autodude.se/sv/produkt/bilvax_menzerna_power_lock_ultimate_protection
Beroende på skicket på lacken så kan man kanske hoppa över 2500?
Vilka rondeller rekommenderar ni till en 125mm DA-maskin? Har även fäste för 150mm rondeller, vilket är bäst för att polera en hel bil?
En sista fråga, vad rekommenderar ni för att rengöra säten och inredning i en Tesla?
Har sedan tidigare denna produkt "Gyeon Q²M LeatherSet Mild" men det är ju inte läder i en Tesla.
Får se om detta går att lösa, Autodude hade inga reservdelar...
Läckage i led och skarv + jag tror värmeslingan i hetvattentvätten havererade inför senaste tvätten (kom ut smutsvatten "precis" vid start)😰
Läckage i led och skarv + jag tror värmeslingan i hetvattentvätten havererade inför senaste tvätten (kom ut smutsvatten "precis" vid start)😰
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto