D09
xdigger skrev:
Har inte då sån lambda-sond på den där grejen?? ;) Isåfall tror jag du kan glömma allt vad primär och sekundär heter. ;)
Sånt gillar jag 😉
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Ja, du kan helt glömma bort det då pannan sköter det själv, jag förklarade bara hur jag antar att den sköter det...
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Hehe, förstod det, tänkte bara jag skulle skoja till det lite sådär. :)
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1379365383.102806.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad är dessa rör till för? :)

Det vita är väl nödkylningen, men dom andra 2 ?
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1379365494.866819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är väl rökgasfläkten

Någon som har sprängskiss på den?

Sitter väl en motor på utsidan, sedan en axel till skovlarna insida röret, men hur sitter den fast?

Ha ha när sotarn var här så tappade vi ner muttern till sotarluckan där..
Tur man har bilmeckarmagneter som kunde fiska upp den.
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1379365726.032440.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rca1959 och 10 till
  • Laddar…
Fett nice, har du grillat korv i den än? ;)
 
D09
xdigger skrev:
Fett nice, har du grillat korv i den än? ;)
Inte än :)

Sparar korven till ölen he he

Vad rekommenderas för korv?
 
D09
Vilken framledningstemp ska man ha på vattenburen golvvärme? 40c?
 
Ahh.. :) Mälarcharks smégrillare är fina, men dom kan du förmodligen inte handla där nere.. ;) Vet ej om golvvärmen men har för mig max 35 grader eller nåt sånt, man ska ju inte bränna fötterna heller. Vid klinkers är det lite besvärligare då man måste smyga upp tempen i materialet för att det inte ska spricka!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Inte än :)

Sparar korven till ölen he he

Vad rekommenderas för korv?
Åk till saluhallen och köp nån tysk!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
[bild]

Vad är dessa rör till för? :)

Det vita är väl nödkylningen, men dom andra 2 ?
Kylslinga in/ut och säkerhetsventil.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
[bild]

Detta är väl rökgasfläkten

Någon som har sprängskiss på den?

Sitter väl en motor på utsidan, sedan en axel till skovlarna insida röret, men hur sitter den fast?

Ha ha när sotarn var här så tappade vi ner muttern till sotarluckan där..
Tur man har bilmeckarmagneter som kunde fiska upp den.
Fick tag på en sprängskiss, den sitter bara med 6 muttrar, sen är det bara att ta loss Alu paketet samt packningen så kommer fläktblad och allt ut :)

Har ca 35 cm mellanrum mellan panna och vägg och det räckte gott för att få loss det
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Ja tänk att det finns folk som sätter in VP..? ;) Man begriper inte hur de är skapta! :D Det lugna trygga ljudet från en riktig vedpanna, bara värmedaller ur skorstenen..
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
D09
Ha ha ett omvänt problem

Hur får man ner värmen i huset

Har minskat värmekurvan från 1,0 till 0,8

Har sänkt värmen från 22 till 20

Har 24,7 grader inne... Vilket iofs är jäkligt gött he he

Är det värmespridningen från pannrummet som spökar?
Dvd mer isolering?

Eller ska man ställa in avbrott under t ex dagtid?

Strypa fördelarna?

Minska max temp på vattnet ut?

Tycker att inomhusgivaren borde strypa när det blir för varmt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.