74 789 läst ·
460 svar
75k läst
460 svar
Bygga pannrum
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Vicken dj... panna, med ölkyl!
Riktigt fräck kontrollpanel.
Där slipper man att kolla på Netflix och andra dåliga filmleverantörer. Du har ju underhållning hela tiden i pannrummet samtidigt som du klämmer en kall Hargassner pils.
Där slipper man att kolla på Netflix och andra dåliga filmleverantörer. Du har ju underhållning hela tiden i pannrummet samtidigt som du klämmer en kall Hargassner pils.
Ha ha santoceanis skrev:
Tycker att menyerna är rena och lätt att tyda.
Har dålig kunskap om vad det är man styr bara
Men samtidigt så fungerar det
Känner att man behöver inte vara proffs för att få det att fungera även om jag vill lära mig anläggningen.
Min Hargassner öl tog ju slut ganska omgående... Får tigga mera
Den var jävligt go, lite som tuborg grön eller vad den heter
Sen var det en speciell känsla att sitta o titta på vedpannan och smaka på ölen och backa bakåt på hur mycket tid som man lagt på det
Ska se om man hittar en bild på hur det såg ut för några månader sen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett försök att logga lite data
% i vedpåfyllnad
% tank laddning vid påfyllnad
% Tank laddning /morgon
Innetemp är
Innetemp inställning
Utetemp morgon
Utetemp eftermiddag
Sen massa annat krafs som jag inte tar med i diagrammet
Redigerat:
Låt grillkolen ligga kvar i pannan så slutförbränns den nästa gång!! Själv är det sluteldat med ved i mitt hus, håller på och tömmer pannan för att kunna flytta aset. Ikväll flyttar pelletspannan in! 
En Thermia Biomatic från -03, blir begagnat denna gång dels för att jag är själv och man skiter ju inte direkt guldklimpar, och för att marknaden för pellets är lite osäker i framtiden. Verkar vara en fin panna, den "inbyggda" brännaren är trasig så jag kommer montera min Ecotec i den. 
Njae, ser "lite" illa ut i mitt pannrum nu..D09 skrev: