Vilken temp går ut då?
 
D09
jensaro skrev:
Vilken temp går ut då?
Inställning minst 30
Inställning max 35

Är 30 just nu..

Kanske minska den då men den borde ju stänga av när 20 grader nås. :/
 
Nä, har du minsta framledningstemp på 30 grader kommer den hålla det trots att tempen inomhus är för hög.
Kan gott sänka den till 20 grader.
 
D09
fastmoving? skrev:
Nä, har du minsta framledningstemp på 30 grader kommer den hålla det trots att tempen inomhus är för hög.
Kan gott sänka den till 20 grader.
Check :)
 
Haha, ni har lokaliserat felet..
 
D09
Nu är jag ju inte färdig med isoleringen av tanken och det är ju lite... Halvvarmt i pannrummet ;)

= 33,2 grader he he

Vilken temp ska man räkna med vid en bra isolering?
 
D09
fastmoving? skrev:
Nä, har du minsta framledningstemp på 30 grader kommer den hålla det trots att tempen inomhus är för hög.
Kan gott sänka den till 20 grader.
Tycker ändå det är märkligt att den fortsätter mata på 30c vatten när inomhusgivaren mätt förväntad temp.

Borde ju stänga av och släppa på vatten när behov uppstår :/
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1379863823.481205.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1379863851.398319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1379863867.515832.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1379863881.649606.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan ni se något som kan påverka här?

Just nu vädrar sambon ut värmen och det skär i mitt hjärta 😭😭😭
 
D09 skrev:
Tycker ändå det är märkligt att den fortsätter mata på 30c vatten när inomhusgivaren mätt förväntad temp.

Borde ju stänga av och släppa på vatten när behov uppstår :/
Man kan ju tycka det, men den tankeverksamheten finns nog inte i så många styrsystem....
Lägsta temp är lägsta temp, det överrider ev tempinställning från inomhusgivaren.

Kör själv med minsta nivå 30grader under vintern bara för att få nån värme i källaren, om det blir över inställd temp i de andra våningarna stryper termostaterna på elementen flödet genom dom.
 
Nja, tycker den gör det den ska om du sagt åt den att skicka it minst 30grC så gör den det. Då stänger den aldrig mer än så. Sen kan du räkna med att det går segt att få ner tempen för även om shunten stänger helt så kan nog din retur börja vara ganska hög vid det här laget...
 
D09
jensaro skrev:
Nja, tycker den gör det den ska om du sagt åt den att skicka it minst 30grC så gör den det. Då stänger den aldrig mer än så. Sen kan du räkna med att det går segt att få ner tempen för även om shunten stänger helt så kan nog din retur börja vara ganska hög vid det här laget...
Ha ha jo, den gör nog inga fel.

Det är bara en orutinerad kapten vid spakarna he he

Såg att efter jag ändrat framledningen till 20c så stängdes shunten. :)

Då är det bara trögheten i golvvärmen som ska gå igenom :)
 
  • Gilla
rca1959
  • Laddar…
D09
Nu var värmen nere på 23,3 så det närmar sig rätt värden :)

Grymma är ni :)

Tycker själv iofs att det var goare med närmare 25 grader ;)
 
Kul att det fungerar!
Roligt att läsa dina uppdateringar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tror inte jag kan hålla mig till imorgon..

Får nog ta och smyga ner och elda lite sen ;)

Nu visar tanken 36% +5dagar...

Äsch vafan.... Jag går och eldar nu

😄😄😄😄😄
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1380121815.786138.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121841.736360.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121857.803549.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121876.122254.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121893.687585.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121928.687686.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1380121950.120890.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har man pannrummet för sig själv

Då kan snuskbilderna och ölet komma fram ;)
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.