Du skulle kunna ha nedfällbara nätluckor på sidorna som du drar upp när du ska rulla.

• Gilla
Marsman80
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du skulle kunna ha nedfällbara nätluckor på sidorna som du drar upp när du ska rulla.
Jag hade bara tänkt att nätet sitter i ramen och att man sätter fast ytterkanten med tältpinnar så att man slipper göra ramar. Sen får man vinkla upp nätet vid förflyttning

Hittade begagnade klädskåp och funderar om det fungerar bra att ha som råttsäker matförvaring. Går ju säkert att skruva fast utanför hönshuset.

Vad tror ni om det?

M Marsman80 skrev:
Hittade begagnade klädskåp och funderar om det fungerar bra att ha som råttsäker matförvaring. Går ju säkert att skruva fast utanför hönshuset.

Vad tror ni om det?
vi har hönsmaten i plastlådor med snäpplock som i sin tur står i dynlåda från jula. Tror att maten måste förvaras helt torrt för att inte mögla/gro. Och jag tror inte de skåpen kommer hålla helt tätt men det är absolut bara mina gissningar. Omklädningsskåpen vi har på jobbet har ventilationshål både baktill och i botten så de hade inte varit mustäta men finns säkert olika

M Marsman80 skrev:

Vad tror ni om det?
Kör dessa till mina ankor från IKEA och har haft samma i 10år, den står på backen under ankhuset helt fritt. På vintern står den i snö.
Aldrig haft några som helst problem med varken möss eller fukt, förvarar krossat korn i den.

1785778709971.png

https://www.ikea.com/se/sv/p/klaemtare-lada-med-lock-inom-utomhus-moerkgra-70292364/

• Gilla
olofh
  • Laddar…
M Marsman80 skrev:
Jag hade bara tänkt att nätet sitter i ramen och att man sätter fast ytterkanten med tältpinnar så att man slipper göra ramar. Sen får man vinkla upp nätet vid förflyttning
Det fungerar också, men snåla inte med kanterna och glöm inte hörnen. Det vill säga att det måste vara någon meter minst till ytterkanten även från hörnet. Och putsnät även där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.