3 473 läst ·
50 svar
3k läst
50 svar
Bygga flyttbart hönshus med hönsgård
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 886 inlägg
Du skulle kunna ha nedfällbara nätluckor på sidorna som du drar upp när du ska rulla.
vi har hönsmaten i plastlådor med snäpplock som i sin tur står i dynlåda från jula. Tror att maten måste förvaras helt torrt för att inte mögla/gro. Och jag tror inte de skåpen kommer hålla helt tätt men det är absolut bara mina gissningar. Omklädningsskåpen vi har på jobbet har ventilationshål både baktill och i botten så de hade inte varit mustäta men finns säkert olikaM Marsman80 skrev:
Kör dessa till mina ankor från IKEA och har haft samma i 10år, den står på backen under ankhuset helt fritt. På vintern står den i snö.M Marsman80 skrev:
Aldrig haft några som helst problem med varken möss eller fukt, förvarar krossat korn i den.
https://www.ikea.com/se/sv/p/klaemtare-lada-med-lock-inom-utomhus-moerkgra-70292364/
Det fungerar också, men snåla inte med kanterna och glöm inte hörnen. Det vill säga att det måste vara någon meter minst till ytterkanten även från hörnet. Och putsnät även där.M Marsman80 skrev:
Klicka här för att svara