M Marsman80 skrev:
Har också funderat på cee intag. Varför har du alla uttag på utsidan? Blir det inte svårt om du behöver t.ex. värmelampa inuti hönshuset? Drar du kabeln genom dörr eller fönster isf?
jag satte in en bit 50rör som väggenomföring. Ville ha så lite grejer som möjligt inne ifall man skulle få ohyra. Fick också något skit förra året och då var det fint att ha det lättstädat. Annars hade jag nog nästan behövt öppna uttagen och sanera inne i dom också för de satt lite överallt. Bombade de med kiselgur och det var effektivt. Men fick tex ta ut wifikameran och badda in den också + fästet för den så de kan krypa in typ överallt om man har otur.

• Gilla
Don-T
  • Laddar…
O olofh skrev:
jag satte in en bit 50rör som väggenomföring. Ville ha så lite grejer som möjligt inne ifall man skulle få ohyra. Fick också något skit förra året och då var det fint att ha det lättstädat. Annars hade jag nog nästan behövt öppna uttagen och sanera inne i dom också för de satt lite överallt. Bombade de med kiselgur och det var effektivt. Men fick tex ta ut wifikameran och badda in den också + fästet för den så de kan krypa in typ överallt om man har otur.
Ja där har jag haft turen att inte uppleva det ännu. Men vet det är väldigt vanligt.
Så inser att det mest har med oflyt att göra.

Jag kan varmt rekommendera en automatiskt hönslucka. Så jäkla smidigt framförallt på vintern när det är lite tidigt att öppna upp innan man åker till jobbet.
Sen är alla höns lite olika.
Mina går in o lägger sig senast kl 20 medans jag hört andra får jaga in sina runt midnatt 🙂

Don-T Don-T skrev:
Ja där har jag haft turen att inte uppleva det ännu. Men vet det är väldigt vanligt.
Så inser att det mest har med oflyt att göra.

Jag kan varmt rekommendera en automatiskt hönslucka. Så jäkla smidigt framförallt på vintern när det är lite tidigt att öppna upp innan man åker till jobbet.
Sen är alla höns lite olika.
Mina går in o lägger sig senast kl 20 medans jag hört andra får jaga in sina runt midnatt 🙂
Vad har du för automatisk lucka?

M Marsman80 skrev:
Vad har du för automatisk lucka?
Jag shoppade en från Brinsea
Brinsea Chicksafe Advance automatisk lucköppnare – Hönshuset Blekinge AB https://share.google/k3UfXbx3St0xWEpEd.
Dom är ganska dyra så finns säkert billigare fungerande alternativ.
Oavsett så är det jäkligt smidigt.
Denna kan du ställa in både efter solljus eller på timer

• Gilla
Marsman80
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.