nizzehult nizzehult skrev:
Ok. Jag kommer att ha trampsäker duk mellan regel och läkt men den är ju främst för fukt underifrån.
Det kommer även att kondensera fukt från plåten. Där av hade plåtfirman en version med kondensskydd (den som de inte kunde tillverka just nu).

nizzehult
R Robert-san01 skrev:
Det kommer även att kondensera fukt från plåten. Där av hade plåtfirman en version med kondensskydd (den som de inte kunde tillverka just nu).
Ja och nej. Man menar att med kondensskyddad plåt behövs ingen duk öht. Har dock hört folk som påstår motsatsen.

nizzehult nizzehult skrev:
Ja och nej. Man menar att med kondensskyddad plåt behövs ingen duk öht. Har dock hört folk som påstår motsatsen.
Googlar du kondensskyddad takplåt och läser beskrivningen så borde du klara dig utan duk om du hade valt plåt med kondensskydd.

nizzehult
R Robert-san01 skrev:
Googlar du kondensskyddad takplåt och läser beskrivningen så borde du klara dig utan duk om du hade valt plåt med kondensskydd.
Sant. I teorin. Min kusin jobbade för kommunen där man skulle byta tak på alla cykelbodar och då blev det detta med kondensskydd inbyggt i plåten. Funkade det då? Icke, det fullkomligt regnade därinne på cyklarna... Därför är jag lite skeptisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.