88 529 läst ·
200 svar
89k läst
200 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Sätter akustikpanel i taket nu, oron och ångesten är tillbaks igen på dessa höjder 😅🙌 la en mellanribba för att få ihop generalskarven bättre, tycker det blir helt ok. Dessvärre var en del kartonger transportskadade, men treetop för en dialog med transportören, hade varit bra att få ersättning i närtid bara så man får satt upp dom!
Hur har du löst det med filt kring mellanribban? Eller sitter det på? Ska göra något liknande i min trappa och din lösning såg väldigt bra ut 👍. Hade tänkt rakskarva allt men detta såg lättare utVisionären skrev:
Sätter akustikpanel i taket nu, oron och ångesten är tillbaks igen på dessa höjder 😅🙌 la en mellanribba för att få ihop generalskarven bättre, tycker det blir helt ok. Dessvärre var en del kartonger transportskadade, men treetop för en dialog med transportören, hade varit bra att få ersättning i närtid bara så man får satt upp dom!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Jag tog en hel panel, och skar två ribbor och lämnade filt på båda sidor. Spikade upp en gles till och fäste den på så vis.Ramnemark skrev:
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Jag tror faktiskt att jag tycker att blev mer "stojigt" men förut hade jag ju bara gles, plast och isolering, så det är väl rätt så snällt mot ljudstuds också antar jag 😅 vi får se när all panel är på plats. Men jämfört med om det hade varit gipsat bara så är det nog bättre än gips.P Posselosse skrev:
Jag löste skarven med en svart alu-profil med mörktonat lock (ca samma djup som akustikpanelen) med en LED-strip i. Har dock bara en av två LEDs igång på denna bild, så att man kan se hur det ser ut i bägge fallen för lite inspiration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Snygg lösning!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Gott nytt år! Firat på bygget ihop med farsan och en kompis. Fått lite belysning i köket också!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu blir det fokus på köket, ska försöka väga in och få det på plats och fått skruvat fast alla skåp. Det sista i taket får vänta tills helgen, jag och farsan behöver en tredje gubbe dit. Är för stökigt att göra på två. Behöver få ersättningspaneler också då 9 stycken var trasiga i transporten så blir jag ett gäng paneler för att få dom ända ner till golv. Men får prioritera att bli klar högst i topp.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är taket så gott som klart, ska färdigstryka runt takfönstren och sätta upp listerna runt, i övrigt är det färdigt. Verkligen milstolpe, näst på tur är golvläggningen i vardagsrummet 
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Produkter som diskuteras: "lasermätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg