Sätter akustikpanel i taket nu, oron och ångesten är tillbaks igen på dessa höjder 😅🙌 la en mellanribba för att få ihop generalskarven bättre, tycker det blir helt ok. Dessvärre var en del kartonger transportskadade, men treetop för en dialog med transportören, hade varit bra att få ersättning i närtid bara så man får satt upp dom!

• Ställning under takarbete med akustikpanel på vägg i rum med högt i tak och triangelformade fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Akustikpanel monterad i taket med synliga mellanribbor, en ljusstråle korsar bilden diagonalt.
    Skapa konto
  • Gilla
Tyro och 9 till
  • Laddar…
Visionären Visionären skrev:
Sätter akustikpanel i taket nu, oron och ångesten är tillbaks igen på dessa höjder 😅🙌 la en mellanribba för att få ihop generalskarven bättre, tycker det blir helt ok. Dessvärre var en del kartonger transportskadade, men treetop för en dialog med transportören, hade varit bra att få ersättning i närtid bara så man får satt upp dom!
Hur har du löst det med filt kring mellanribban? Eller sitter det på? Ska göra något liknande i min trappa och din lösning såg väldigt bra ut 👍. Hade tänkt rakskarva allt men detta såg lättare ut :)

P
Märker du skillnad på ljudnivån i rummet redan nu?

Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur har du löst det med filt kring mellanribban? Eller sitter det på? Ska göra något liknande i min trappa och din lösning såg väldigt bra ut 👍. Hade tänkt rakskarva allt men detta såg lättare ut :)
Jag tog en hel panel, och skar två ribbor och lämnade filt på båda sidor. Spikade upp en gles till och fäste den på så vis.

• Gilla
pellesnurr och 1 till
  • Laddar…
P Posselosse skrev:
Märker du skillnad på ljudnivån i rummet redan nu?
Jag tror faktiskt att jag tycker att blev mer "stojigt" men förut hade jag ju bara gles, plast och isolering, så det är väl rätt så snällt mot ljudstuds också antar jag 😅 vi får se när all panel är på plats. Men jämfört med om det hade varit gipsat bara så är det nog bättre än gips.

Walle85
Jag löste skarven med en svart alu-profil med mörktonat lock (ca samma djup som akustikpanelen) med en LED-strip i. Har dock bara en av två LEDs igång på denna bild, så att man kan se hur det ser ut i bägge fallen för lite inspiration.

Svart aluminiumprofil med mörktonat lock och LED-strip på en trävägg vid trappa, visar skarvlösning; en LED igång för jämförelse.
Skapa konto

• Gilla
Tyro och 2 till
  • Laddar…
Snygg lösning!

Gott nytt år! Firat på bygget ihop med farsan och en kompis. Fått lite belysning i köket också!

• Byggplats på gott nytt år med stege uppställd inomhus, omgiven av nyinstallerad köksbelysning med träpanel på väggarna.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med ställning och ny belysning i köket, omgiven av verktyg och byggmaterial.
    Skapa konto
  • Nytt köksbygge med nyinstallerade spotlights på väggen, en arbetslampa och verktyg utspridda på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Byggaren Bengt och 11 till
  • Laddar…
Nu blir det fokus på köket, ska försöka väga in och få det på plats och fått skruvat fast alla skåp. Det sista i taket får vänta tills helgen, jag och farsan behöver en tredje gubbe dit. Är för stökigt att göra på två. Behöver få ersättningspaneler också då 9 stycken var trasiga i transporten så blir jag ett gäng paneler för att få dom ända ner till golv. Men får prioritera att bli klar högst i topp.

• Byggarbetsplats för kök med oskruvade skåp, träpanel på väggen och verktyg på golvet, insidan av ett hus under renovering.
    Skapa konto
  • Kök under renovering med montering av vita köksskåp, stege, verktyg och byggmaterial. Utrymmet är upplyst och oavslutat.
    Skapa konto
  • Byggställning i högt rum med träpanel-tak och stora trekantiga fönster, används för pågående renovering i hem.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats i kök med ställning, montering av skåp pågår, träpaneler förbereds för vägg och takinstallation.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
i&e JOHN och 13 till
  • Laddar…
P
Snyggt!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Nu är taket så gott som klart, ska färdigstryka runt takfönstren och sätta upp listerna runt, i övrigt är det färdigt. Verkligen milstolpe, näst på tur är golvläggningen i vardagsrummet :)

• Interiör av ett nästan färdigställt tak med takfönster och stort fönsterparti, byggnadsställningar syns i förgrunden.
    Skapa konto
  • Tak under uppbyggnad med ställning, takfönster synliga. Målning och listarbete återstår, innan golvläggning i vardagsrummet påbörjas.
    Skapa konto
  • Byggnadsställning inomhus under klart tak med stora takfönster, redo för sista arbetet med lister och färdigstrykning.
    Skapa konto
  • A-frame hus med takfönster och snötäckt mark, upplyst invändigt på kvällen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 17 till
  • Laddar…
Ser riktigt mäktigt ut och snyggt med ribborna, hur högt är det upp till nock?

• Gilla
Visionären
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Ser riktigt mäktigt ut och snyggt med ribborna, hur högt är det upp till nock?
Tack! Det är 7900 enligt min lasermätare.

• Gilla
i&e JOHN och 2 till
  • Laddar…
Hur vart de med ljudet och ribborna? Rejält dämpat?

N Nucky skrev:
Hur vart de med ljudet och ribborna? Rejält dämpat?
Det känns som det dämpar bra, är mycket verktyg och material på plats såklart, men det ska bli spännande att se när allt är tömt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.