76 561 läst ·
161 svar
77k läst
161 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Har haft besök av kakelsättaren som ska göra badrummet. Han tänkte tydligen börja om 2 veckor, han ska flyspackla hela hallen, köket och badrummet. Så jag får nog prioritera att försöka bli klar med badrummet. Han anmärkte på att brunnen var sned, och det har jag vetat ända sen gjutningen.
Bestämde mig trots oro för att punktera en golvslinga för att bila upp brunnen. Min oro var befogad för en golvslinga var precis vad jag punkterade. Får försöka få dit en rörläggare I veckan för att skarva slingan. Borrade rakt ner i taket i källaren , ett litet signalhål, så börjar skarven någon gång att läcka så kommer det synas i källaren.
Annars så är det väl bara att köra på med skivningen av badrummet så han kan köra på
Bestämde mig trots oro för att punktera en golvslinga för att bila upp brunnen. Min oro var befogad för en golvslinga var precis vad jag punkterade. Får försöka få dit en rörläggare I veckan för att skarva slingan. Borrade rakt ner i taket i källaren , ett litet signalhål, så börjar skarven någon gång att läcka så kommer det synas i källaren.
Annars så är det väl bara att köra på med skivningen av badrummet så han kan köra på
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Rörläggaren löste lagningen av slangen fin fint. Systemet är provtryckt och tätt igen. Väggarna är skivade, väntar dock på elvärmegolvet innan sista skivan kan komma på plats. Det ska anlända i morgon om jag har tur.
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Nu är det snart ett färdigt badrum! Riktigt kul 🙌🥳🥳 och i morgon så flytar vi golvet i köket 
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Det är få saker som är så tillfredsställande som ett nyspacklat golv!
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Ja av gammal vana så kändes det instinktivt fel först. Men nu ser jag verkligen inte när det skulle vara bättre läge än nu. Skönt att slippa flytspackel,fogdammet och det där böset i huset när golv och annat är klart.nino skrev:
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Nu börjar det ta sig, lite spottar i duschen lite badrumsmöbler, lite mjukfog och vitvaror så börjar det ändå arta sig!
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Ska få bergvärme i veckan också! Så börjar bli hög tid att dra igång det där ventilationsaggregatet nu. Måste sy ihop det sista i källaren först bara!
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Har dragit klart nätverk och el I garaget i helgen och skivat på väggarna. Ska ansöka om ett interimistiskt slutbesked för garaget när det är färdigskivat så jag kan få ta det i bruk i samband med flytten. Vore bra att kunna börja flytta med mig saker från nuvarande hus och källare som inte ska användas i närtid.
Är ett hus på ca 300 m2 som ska tömmas ur. Så är nog bra att ta lite pö om pö. Ambitionen är att få det klart nästa vecka eller veckan därpå.
Är ett hus på ca 300 m2 som ska tömmas ur. Så är nog bra att ta lite pö om pö. Ambitionen är att få det klart nästa vecka eller veckan därpå.
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg