Nu är det fullt ös med golvläggning och montering av köket, det närmar sig med stormsteg nu! 😀

• Byggyta med nylagt trägolv, burkar med byggmaterial och delar för köksmontering, stora fönster och högt i tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvläggning och köksmontering i pågående renovering, med byggställning och verktyg på plats.
    Skapa konto
  • Golvläggning och köksmontering pågår med byggställning och verktyg, visar ett delvis färdigt kök med trätak och ny belysning.
    Skapa konto
  • Nyinstallerade köksluckor i mörkt trä med inbyggd ugn, omgivna av byggmaterial under pågående köksrenovering.
    Skapa konto
  • Köksrenovering pågår med golvläggning och montering; verktyg och material är utspridda, en stege ses i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Ronny Johansson6 och 19 till
  • Laddar…
Fokus på köket nu och peta i dom sista golvbrädorna, bygglov och KA kommer hit på tisdag för att kontrollera om jag kan få interimistiskt slutbesked. OVK och säker vatten är klart också. 🥳🥳

• Köksinstallation med spishäll och diskbänk under arbete i en halvfärdig köksenhet, med belysning ovanför arbetsytan.
    Skapa konto
  • Gilla
Ronny Johansson6 och 23 till
  • Laddar…
P
Lycka till med slutbesiktningen

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Hur ser det ut med kallras från det stora glaspartiet? Har du extra tätt med golvvärmeslang där eller går det bra ändå?

Kan med ha missat i tråden, men vad för bergvärmepump blev det, samt vad för ventilation?

Bygglov godkände, så jag flyttar in i morgon 🙏🙏🙏🙏

• Gilla
  • Älska
Ronny Johansson6 och 30 till
  • Laddar…
S Spopas skrev:
Hur ser det ut med kallras från det stora glaspartiet? Har du extra tätt med golvvärmeslang där eller går det bra ändå?

Kan med ha missat i tråden, men vad för bergvärmepump blev det, samt vad för ventilation?
Svårt att säga än, upplever inte att det varit kallt än. Det blev ett östberg heru 160 ftx aggregat och en 13 kw bergvärmepump.

• Gilla
Ronny Johansson6
  • Laddar…
P
Grattis! Snyggt jobbat.

• Gilla
  • Älska
Ronny Johansson6 och 2 till
  • Laddar…
P Posselosse skrev:
Grattis! Snyggt jobbat.
Tack! 😀

P
Vad står på to-don härnäst?

Har lovat mig själv dyrt och heligt att jag ska göra bottenvåningen helt klar innan jag börjar på våning två. Så tanken är att fixa allt småfix såsom lister, lite fogning runt fönster, bygga in någon byrå i "kattvindarna" etc, skjutdörr i hallen för garderoben. Jag behöver också tömma mitt gamla hus, och dra klart det kablade nätverket, endast wifi här än. Jag behöver verkligen städa och sortera i garaget också 🙌😅😅 när det är klart så ska jag nog måla fasaden, så blir det våning två i höst tänker jag. Vill ha mitt badrum ovh badkar där innan julafton så jag kan dricka whiskey och röka cigarr där! 🤣🤣

• Gilla
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
Spännande projekt!
Har du lust att dela med dig av planritningarna?
Är på G med ett eget projekt snart i form av taklyft och utbyggnad av ett litet hus. Hade varit spännande att se din planlösning.
Antar att du också behövde tillgänglighetsanpassa kök och badrum?

P
Låter som en bra plan!
Hur mycket tid har du lagt på bygget nu?

P Posselosse skrev:
Låter som en bra plan!
Hur mycket tid har du lagt på bygget nu?
Svårt att uppskatta men jag skulle tippa på att jag plöjt in närmare 1600-1800 h i alla fall. Har lagt lördag, söndag i 1,5 års tid och minst 3 vardagskvällar under 1 år. Samt någon ledig vecka här och där,iofs två semestrar också. 😅 det är nog minst det jag angett men kan säkert vara 300-400h till, drog ju alla rör I mark själv och gick med grävaren oavbrutet vid markarbetet.

• Gilla
DSOS och 3 till
  • Laddar…
Istället för att byggstäda tyckte jag det var rimligt att flytta alla mina vinylskivor på plats i mitt halvfärdiga utrymme för stereo och skivor. Men vad fasen får väl flytta dom igen när jag bygger klart där. Har fullt upp med att koppla nätverk och få upp lampor, samt programmering av alla shellyenheter jag har satt in.

• Hylla med vinylskivor, stereoanläggning och högtalare i ett halvfärdigt rum med träpanel på väggarna.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Nilstyko och 17 till
  • Laddar…
Bra musiksmak, ser jag!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.