88 529 läst ·
200 svar
89k läst
200 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är det fullt ös med golvläggning och montering av köket, det närmar sig med stormsteg nu! 😀
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Bygglov godkände, så jag flyttar in i morgon 🙏🙏🙏🙏
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Svårt att säga än, upplever inte att det varit kallt än. Det blev ett östberg heru 160 ftx aggregat och en 13 kw bergvärmepump.S Spopas skrev:
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Har lovat mig själv dyrt och heligt att jag ska göra bottenvåningen helt klar innan jag börjar på våning två. Så tanken är att fixa allt småfix såsom lister, lite fogning runt fönster, bygga in någon byrå i "kattvindarna" etc, skjutdörr i hallen för garderoben. Jag behöver också tömma mitt gamla hus, och dra klart det kablade nätverket, endast wifi här än. Jag behöver verkligen städa och sortera i garaget också 🙌😅😅 när det är klart så ska jag nog måla fasaden, så blir det våning två i höst tänker jag. Vill ha mitt badrum ovh badkar där innan julafton så jag kan dricka whiskey och röka cigarr där! 🤣🤣
Spännande projekt!
Har du lust att dela med dig av planritningarna?
Är på G med ett eget projekt snart i form av taklyft och utbyggnad av ett litet hus. Hade varit spännande att se din planlösning.
Antar att du också behövde tillgänglighetsanpassa kök och badrum?
Har du lust att dela med dig av planritningarna?
Är på G med ett eget projekt snart i form av taklyft och utbyggnad av ett litet hus. Hade varit spännande att se din planlösning.
Antar att du också behövde tillgänglighetsanpassa kök och badrum?
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Svårt att uppskatta men jag skulle tippa på att jag plöjt in närmare 1600-1800 h i alla fall. Har lagt lördag, söndag i 1,5 års tid och minst 3 vardagskvällar under 1 år. Samt någon ledig vecka här och där,iofs två semestrar också. 😅 det är nog minst det jag angett men kan säkert vara 300-400h till, drog ju alla rör I mark själv och gick med grävaren oavbrutet vid markarbetet.P Posselosse skrev:
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Istället för att byggstäda tyckte jag det var rimligt att flytta alla mina vinylskivor på plats i mitt halvfärdiga utrymme för stereo och skivor. Men vad fasen får väl flytta dom igen när jag bygger klart där. Har fullt upp med att koppla nätverk och få upp lampor, samt programmering av alla shellyenheter jag har satt in.
Redigerat: