88 530 läst ·
200 svar
89k läst
200 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Har dragit lite el och nätverk, saknar lite dosor så i väntan på att bygghandlarna öppnar igen så har jag skjutit upp lite skivor med klammerpistolen. Galet effektivt verktyg!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Verkligen så! Allt blir inbyggt i väggen i hallen, ska ha en platsbyggd skjutgarderob framför så man inte ser några luckor är tanken. All teknik kommer däremot att sitta i garaget med kulvert och kabelrör som förbinder allt. Beträffande nätverket så kommer det sitta en 48 portars POE-switch i garaget så i huset är det endast en patchpanel som knyter ihop allt.Njingan skrev:
Det är julas klammerpistol som jag använder, den gör jobbet galant. Häftar 10 cc typ.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Har skjutit lite mer OSB, och gipsat taket i det ena sovrummet, imorgon blir det gipsa det andra taket. Det är ett monotont arbete men det bygger ju ändå en del.
Funderar på om jag kommer klara att vara inflyttad på bottenvåningen vid årsskiftet. Vad tror ni? Har någon semestervecka till jag kan ta ut för att för att göra en punktinsats.
Funderar på om jag kommer klara att vara inflyttad på bottenvåningen vid årsskiftet. Vad tror ni? Har någon semestervecka till jag kan ta ut för att för att göra en punktinsats.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är båda sovrumstaken gipsade och en vägg. Därefter så började jag städa i huset. Var ett tag sen sist så det tog sin lilla stund.
Ska försöka regla upp väggen på ovanvåningen mot vardagsrummet i närtid. Tänkte köpa färdiga glaskassetter och bygga in i väggen på ovanvåningen enligt nedan skiss. Verkar bli avsevärt mycket billigare än att köpa fönster i dom måtten. Antar att glaset måste vara härdat och laminerat.
Ska försöka regla upp väggen på ovanvåningen mot vardagsrummet i närtid. Tänkte köpa färdiga glaskassetter och bygga in i väggen på ovanvåningen enligt nedan skiss. Verkar bli avsevärt mycket billigare än att köpa fönster i dom måtten. Antar att glaset måste vara härdat och laminerat.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
I närtid verkar ha blivit i dag. Fick reglat upp väggen på ovanvåningen och har börjar regla upp väggen mellan trappan och badrummet också. Var lite orolig att badrummet skulle bli trångt. Men det känns ganska så rymligt!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Tanken är väl att försöka lägga minst 3 vardagskväll i veckan och lördag,söndag fram tills nyår.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg