76 565 läst ·
161 svar
77k läst
161 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
För att kunna använda utrymmet vid stödben är min tanke 
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Har växt ordentligt i trädgården nu, jag kör vidare med gles och plast. Behöver få tag på en sektion till ställningen för att nå hela vägen till taket.
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Fick tag på en sektion till från stallningsmaterial.se för 6000 kronor, två plattformar, två gavlarna, två horisonatalstag, två diagonaler, begagnat men kändes ändå som ett ruskigt bra pris.
Inte utan att man darrar lite på manschetten när man är högst upp. Jag är rätt så höjdrädd faktiskt. Men man känner verkligen att man lever! Gött att det är en långhelg till på ingång.
Inte utan att man darrar lite på manschetten när man är högst upp. Jag är rätt så höjdrädd faktiskt. Men man känner verkligen att man lever! Gött att det är en långhelg till på ingång.
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Ja, ett på varje långsida och sen så sätter jag ett band i en gles som jag skruvat uppe i toppen. Känns faktiskt orimligt stabilt får jag säga. Men man vet att det är högt när man slänger ner någon tejprullesrest och man får vänta på dunset mer än 1 sekund för att det ska träffa backen 😂
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Det var inte så farligt ändå, tyckte det gick rätt så smärtfritt med glesen och plasten i högdelen. Hade förväntat mig värre, nu är det bara att ösa våning 2 tänker jag. ✌️✌️
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Nu är ovandelen av taket sprutat och vinden. Så jag kämpar vidare med att plasta och glesa Bottendelen för sprutning på onsdag igen.
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Nu är huset äntligen isolerat! Har en deadline till i närtid är några skarvar kvar att tejpa kvar och några bitar 45x45 regel som ska vara på plats innan tisdag då det är dags att provtrycka huset. Därefter ska jag ta några lediga dagar och göra något annat en stund för att ladda inför eldragning och skivning av väggarna.
Medlem
· västra götaland
· 174 inlägg
Nu är provtryckningen gjord och godkänd. Läckte en del mellan de dubbla takstolarna och även runt takfönstren då veluxfönstren har en tätning som kräver att man tryckt in något i salningsspåret. Är som en packning som sitter runt plastkragen som man "får" med. Ska försöka täta ytterligare men skönt att det blev godkänt
innerväggar och el nästa!