För att kunna använda utrymmet vid stödben är min tanke :)

Visionären Visionären skrev:
Det går en hiskelig massa tejp till dom där stödbenen
Så spännande och rolugt att se ett A frame. Enda stället jag sett sådana i Sverige är sommarstugor i Borstahusen utanför Landskrona.

• Gilla
Visionären
  • Laddar…
Har växt ordentligt i trädgården nu, jag kör vidare med gles och plast. Behöver få tag på en sektion till ställningen för att nå hela vägen till taket.

• Triangulärt hus i trä omgiven av träd, placerat på en stenig sluttning med en klar himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggprojekt i triangulär struktur med plast och träreglar på väggarna; stora fönster och en synlig ställning.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med trästomme, plastfolie och byggnadsställning inomhus nära stora fönster.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med ställning inomhus, stora fönster mot trädgård. Verktyg och material synliga i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
P
Snyggt, kul att se framstegen!
Vilket väderstreck ligger gaveln med de stora fönstren i?

• Gilla
Visionären
  • Laddar…
P Posselosse skrev:
Snyggt, kul att se framstegen!
Vilket väderstreck ligger gaveln med de stora fönstren i?
Dom stora fönsterna ligger åt öst

• Gilla
Posselosse
  • Laddar…
Fick tag på en sektion till från stallningsmaterial.se för 6000 kronor, två plattformar, två gavlarna, två horisonatalstag, två diagonaler, begagnat men kändes ändå som ett ruskigt bra pris.

Inte utan att man darrar lite på manschetten när man är högst upp. Jag är rätt så höjdrädd faktiskt. Men man känner verkligen att man lever! Gött att det är en långhelg till på ingång.

• Byggnadsställning inuti en nästan färdig vindsvåning med träbjälkar och ljusinsläpp från takfönster.
    Skapa konto
  • Byggställning med plattformar och gavlar inuti ett trähus under konstruktion, med utsikt genom stora fönster mot naturen utanför.
    Skapa konto
  • Byggnadsställning uppställd inomhus framför ett stort fönster med utsikt över en sjö och omgivande skog.
    Skapa konto
  • Byggställning med plattformar och stag i träbyggnad, sedd uppifrån.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Putte G... och 5 till
  • Laddar…
P
Har du stödben också?

Ja, ett på varje långsida och sen så sätter jag ett band i en gles som jag skruvat uppe i toppen. Känns faktiskt orimligt stabilt får jag säga. Men man vet att det är högt när man slänger ner någon tejprullesrest och man får vänta på dunset mer än 1 sekund för att det ska träffa backen 😂

• Gilla
pellesnurr och 1 till
  • Laddar…
P
Ah snyggt. Det var jag som var blind men nu ser jag ju

• Gilla
Visionären
  • Laddar…
Det var inte så farligt ändå, tyckte det gick rätt så smärtfritt med glesen och plasten i högdelen. Hade förväntat mig värre, nu är det bara att ösa våning 2 tänker jag. ✌️✌️

• Byggarbetsplats i högdel med ställning och plast, brädor staplade på trägolv. Inre takbeklädnad av plast syns, verktyg och material vid sidan.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats under renovering med takbjälkar och stora fönster mot trädgården. Stege och byggmaterial vid glasdörr.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Hjortmark och 11 till
  • Laddar…
Bra jobbat 👊

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Nu är ovandelen av taket sprutat och vinden. Så jag kämpar vidare med att plasta och glesa Bottendelen för sprutning på onsdag igen.

• Tak med plastisolering och glespanel i en halvfärdig vind med fönster mot utsikt över hus och trädgård.
    Skapa konto
  • Ett rum under takrenovering med träreglar, plast och byggställning, förberett för mer sprutisolering.
    Skapa konto
  • Vindsutrymme med isoleringsmaterial på golvet och träreglar längs väggarna.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
chrillegee och 4 till
  • Laddar…
Nu är huset äntligen isolerat! Har en deadline till i närtid är några skarvar kvar att tejpa kvar och några bitar 45x45 regel som ska vara på plats innan tisdag då det är dags att provtrycka huset. Därefter ska jag ta några lediga dagar och göra något annat en stund för att ladda inför eldragning och skivning av väggarna.

• Ett rum under byggnation med triangulära fönster, isolering på väggarna och ställningar uppställda för arbete.
    Skapa konto
  • Isolerat innertak i ett trebent hus med stora fönster, ställning och byggmaterial synligt, redo för provtryckning innan fortsatt arbete.
    Skapa konto
  • Isolerat tak och väggar i ett byggprojekt, träreglar och verktyg synliga, arbetsplats med stege och förnödenheter.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Peter_Bromma och 16 till
  • Laddar…
Nu är provtryckningen gjord och godkänd. Läckte en del mellan de dubbla takstolarna och även runt takfönstren då veluxfönstren har en tätning som kräver att man tryckt in något i salningsspåret. Är som en packning som sitter runt plastkragen som man "får" med. Ska försöka täta ytterligare men skönt att det blev godkänt :) innerväggar och el nästa! :)

• Provtryckningsutrustning installerad i dörröppning med röd tätning och fläkt. Laptop synlig till vänster.
    Skapa konto
  • Gilla
Byggaren Bengt och 7 till
  • Laddar…
P
Men har du inte plastat och tejpat hela taket? Hur kan det läcka mellan takstolarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.