202 730 läst ·
381 svar
203k läst
381 svar
Budar vi mot bulvaner?
Om du råkar se ett hus som du gillar kan man vara så fräck att man ringer på dörren och frågar mycket snällt om de skulle vara intresserade av att sälja och sedan lämna namn, mejladress, telefonnr mm. Törs man inte ringa på kan man lägga ett fint skrivet brev i brevlådan.
Kommer huset inte till dig, får du komma till huset : )
Håller tummarna på att du får det som du söker och till det pris som du gillar.
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Om buden deklareras som annulerade, så tyder ju ändå på viss seriositet från mäklaren. Finns inget direkt krav att redovisa det.
När dottern köpte bostadsrätt, så hoppade de två högsta budgivarna av, dottern fick köpa ca 200 000 under högsta bud. Men tittar man på Booli och hemnet så står sista bud som slutpris (och hjälper till att driva upp andra försäljningar i området).
När dottern köpte bostadsrätt, så hoppade de två högsta budgivarna av, dottern fick köpa ca 200 000 under högsta bud. Men tittar man på Booli och hemnet så står sista bud som slutpris (och hjälper till att driva upp andra försäljningar i området).
om man ska hyra ut, vill sem gäster ha vatten och toalett/dusch nu för tiden…Tessebubblan80 skrev:
Precis så tänker vi också. Om vi säljer vår lägenhet i stan om en 5-7 år och då har ett färdigt hus utan lån som vi renoverat då kan vi bo både billigt och även få en slant på sparkontot. Uthyrning har vi oxå funderat lite på för huset ligger med gångavstånd till en fin sjö och 10-15 min med bil till havet. Men det måste rustas upp innan det kan uthyras.
Dessa människor som gör detta är nog de värsta som finns.Orientexpressen skrev:
Om du råkar se ett hus som du gillar kan man vara så fräck att man ringer på dörren och frågar mycket snällt om de skulle vara intresserade av att sälja och sedan lämna namn, mejladress, telefonnr mm. Törs man inte ringa på kan man lägga ett fint skrivet brev i brevlådan.
Sen att de oftas försöker pruta på husvärdet drar också ner det hela... möjligen om de hade lagt sig 20-40% över marknadsvärdet... då hade det varit mer okej. Det visar att de verkligen vill ha huset och bo just där.
Hände en god vän. Ja det första... att de skulle ha det billigare.
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Här är en i området som fick ett "oönskat" bud, Det låg ca 10 milj. över marknadsvärdet. Men han tackade nej.
Jag tycker att om man ser ett hus man verkligen vill ha, så visst kan man väl berätta det för ägaren. Men kanske mer så att om du vill sälja, berätta när det ligger ute så jag kan vara med och buda! Då behöver det inte bli några diskussioner om skambud
Sen kommer jag förmodligen att glömmas bort ändå.
Sen kommer jag förmodligen att glömmas bort ändå.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden