22 808 läst ·
93 svar
23k läst
93 svar
Bucklor i plåt m.m. efter snickare lagt nytt tak
Besserwisser
· östergötland
· 2 757 inlägg
Men hur många titlar är det?M maria01 skrev:
Jag kan ju påstå att jag är rätt många saker.. men verkligen lär ju visa resultatet.. som hos ts..
Därav är ju referenser och personkännedom viktigare än certifikat och titlar ..
Det finns bortåt 30 skyddade yrkestitlar i Sverige. Alla har med vård att göra.plåtrickard skrev:
https://www.studentum.se/artiklar-tips/legitimationsyrken-och-skyddade-yrkestitlar-23505
En klassiker är ju att köpa en kvadratfot mark i Skottland för ett par hundralappar. Då får man titulera sig som Lord. I pass och körkort och allt. Har en kollega som har det inskrivet i sin jobb-badge. Jag brukar resa mig och buga när han kommer in i rummet.Hep skrev:
Hej, ursäkta att svaret har dröjt, men det har varit en ganska tuff period. Jag krävde att de skulle åtgärda felen eller betala tillbaka, men efter ett år av undanflykter försatte ägaren bolaget i konkurs och flyttade utomlands.H Hybro skrev:
Jag har fått rätta till en hel del själv efterhand, men för vissa delar måste jag nog ta in ett nytt företag för och de som är pålitliga har ofta en väntetid på ett år eller mer. (Är en gavel mellan två takhöjder jag är rejält osäker på hur jag ska gå tillväga med)
Den enda fördelen är väl att jag har lärt mig mer om tak än jag någonsin trodde jag skulle behöva veta. Nackdelen är att leva med insikten att jag aldrig skulle ha betalat innan jag hunnit kontrollera jobbet ordentligt, men tajmingen var tyvärr tråkig då jag låg på sjukhus när de blev klara. Det är i alla fall en läxa jag aldrig kommer att glömma.
Fan vad surt. Hade du betalat allt?G GrönaL skrev:Hej, ursäkta att svaret har dröjt, men det har varit en ganska tuff period. Jag krävde att de skulle åtgärda felen eller betala tillbaka, men efter ett år av undanflykter försatte ägaren bolaget i konkurs och flyttade utomlands.
Jag har fått rätta till en hel del själv efterhand, men för vissa delar måste jag nog ta in ett nytt företag för och de som är pålitliga har ofta en väntetid på ett år eller mer. (Är en gavel mellan två takhöjder jag är rejält osäker på hur jag ska gå tillväga med)
Den enda fördelen är väl att jag har lärt mig mer om tak än jag någonsin trodde jag skulle behöva veta. Nackdelen är att leva med insikten att jag aldrig skulle ha betalat innan jag hunnit kontrollera jobbet ordentligt, men tajmingen var tyvärr tråkig då jag låg på sjukhus när de blev klara. Det är i alla fall en läxa jag aldrig kommer att glömma.