M maria01 skrev:
att nån på din firma har nån form av Auktorisation
Auktoriserad plåtslagare eller vad???

Alfredo Alfredo skrev:
Auktoriserad plåtslagare eller vad???
kolla pelles svar inlägg 60

M maria01 skrev:
i sverige får ju vem som kalla sig plåtslagare är inte skyddad om du bara skrattar åt inläggen så orkar man inte svara mer
Men hur många titlar är det?
Jag kan ju påstå att jag är rätt många saker.. men verkligen lär ju visa resultatet.. som hos ts..
Därav är ju referenser och personkännedom viktigare än certifikat och titlar ..

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Alla har inte med vård att göra.
Du blandar ihop skyddad titel med legitimerad yrkesroll.

Advokat, ingenjör... Inte vårdyrken.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
G gaidin skrev:
Alla har inte med vård att göra.
Du blandar ihop skyddad titel med legitimerad yrkesroll.

Advokat, ingenjör... Inte vårdyrken.
Ingenjör är inte en skyddad titel.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Direktör är inte heller skyddat, men jag fick ändå nej när jag försökte lägga till det som förnamn.

Hep Hep skrev:
Direktör är inte heller skyddat, men jag fick ändå nej när jag försökte lägga till det som förnamn.
Fast det är av andra orsaker.

Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är av andra orsaker.
Absolut, men medge att det hade gett en möjlighet att presentera sig på ett väldigt James Bondigt sätt.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Absolut, men medge att det hade gett en möjlighet att presentera sig på ett väldigt James Bondigt sätt.
En klassiker är ju att köpa en kvadratfot mark i Skottland för ett par hundralappar. Då får man titulera sig som Lord. I pass och körkort och allt. Har en kollega som har det inskrivet i sin jobb-badge. Jag brukar resa mig och buga när han kommer in i rummet.

• Haha
YuGi
  • Laddar…
Hur har det gått med taket?

H Hybro skrev:
Hur har det gått med taket?
Hej, ursäkta att svaret har dröjt, men det har varit en ganska tuff period. Jag krävde att de skulle åtgärda felen eller betala tillbaka, men efter ett år av undanflykter försatte ägaren bolaget i konkurs och flyttade utomlands.

Jag har fått rätta till en hel del själv efterhand, men för vissa delar måste jag nog ta in ett nytt företag för och de som är pålitliga har ofta en väntetid på ett år eller mer. (Är en gavel mellan två takhöjder jag är rejält osäker på hur jag ska gå tillväga med)

Den enda fördelen är väl att jag har lärt mig mer om tak än jag någonsin trodde jag skulle behöva veta. Nackdelen är att leva med insikten att jag aldrig skulle ha betalat innan jag hunnit kontrollera jobbet ordentligt, men tajmingen var tyvärr tråkig då jag låg på sjukhus när de blev klara. Det är i alla fall en läxa jag aldrig kommer att glömma.

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
adron och 6 till
  • Laddar…
G GrönaL skrev:
Hej, ursäkta att svaret har dröjt, men det har varit en ganska tuff period. Jag krävde att de skulle åtgärda felen eller betala tillbaka, men efter ett år av undanflykter försatte ägaren bolaget i konkurs och flyttade utomlands.

Jag har fått rätta till en hel del själv efterhand, men för vissa delar måste jag nog ta in ett nytt företag för och de som är pålitliga har ofta en väntetid på ett år eller mer. (Är en gavel mellan två takhöjder jag är rejält osäker på hur jag ska gå tillväga med)

Den enda fördelen är väl att jag har lärt mig mer om tak än jag någonsin trodde jag skulle behöva veta. Nackdelen är att leva med insikten att jag aldrig skulle ha betalat innan jag hunnit kontrollera jobbet ordentligt, men tajmingen var tyvärr tråkig då jag låg på sjukhus när de blev klara. Det är i alla fall en läxa jag aldrig kommer att glömma.
Fan vad surt. Hade du betalat allt?

K Kane skrev:
Fan vad surt. Hade du betalat allt?
I princip pinsamt nog. hade en faktura som kom senare som jag vägrade betala såklart men det var bara på ca 10% av totalen.

G GrönaL skrev:
ursäkta att svaret har dröjt, men det har varit en ganska tuff period.
Tack för återkopplingen! Det uppskattas!

• Gilla
adron
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.