Har precis fått ny takplåt, papp, läkt och lite råspont bytt. Är överlag hyfsat nöjd men reagerade dock på att det var en hel del bucklor i taket som har blivit till när de lagt det. Det kanske är att förvänta? Däremot stod det i manualen att de skulle gå i dalarna och med mjuka skor vilket de inte verkar ha gjort. De har också lagt om taket till en balkong men lämnat ca 7cm öppet mellan plåt i plast så det regnar in, fick bara höra när de skulle åka att jag får dit en plåtslagare för att lösa det, vilket var synd då jag inte hade det problemet med det gamla taket.

Är detta något ni hade klagat eller brytt er om eller är det bara en del av jobbet?

(Drog också med en bild på hur otroligt stökigt det var runt huset, däremot var det sagt att jag skulle ta skräpet till tippen (för att de skulle hinna klart innan nästa arbete då det var mer jobb än de tänkte sig) så det är 'okej')

Mvh

• Rött korrugerad takplåt med synliga bucklor och skruvar, samt ljusblå taksektion i bakgrunden, fotograferad i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad takplåt med överlämnad öppning mot balkongens kant, fotograferad underifrån, visar del av tak på träfasad.
    Skapa konto
  • Tak med ny råspont och plåt visas inifrån. Bucklor syns under plåten. Ljus kommer in från en öppen del där plåten saknas.
    Skapa konto
  • Röd sopsäck med byggmaterial, bråte och träbitar intill husvägg under provisoriskt tak. Träd och natur i bakgrunden. Flaskor på marken.
    Skapa konto
  • Rött tak med synliga bucklor bredvid ett gammalt, stökigt tak med rivningsmaterial. Träd i bakgrunden och en blå himmel.
    Skapa konto
  • Närbild av takplåt med bucklor och skador.
    Skapa konto
  • Bucklig takplåt med en sko synlig ovanpå, samt spikar och smuts på ytan.
    Skapa konto
  • Röd takplåt med bucklor och smuts; närbild som visar takets ojämnheter efter renovering.
    Skapa konto
  • Bild av ett brunt tak med plåt som visar flera bucklor och skruvar. Taket har placerats felaktigt vilket orsakat ojämnheter.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Wow
JSten och 8 till
  • Laddar…
Jag hade inte godkänt det arbetet. Främst för att dom skavt bort färgen på plåten. Gällande skräpet så beror det på vad ni kommit överens om.
Är det meningen att ni ska städa så är det möjligtvis ok

• Gilla
Dowser4711 och 10 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Jag hade inte godkänt det arbetet. Främst för att dom skavt bort färgen på plåten. Gällande skräpet så beror det på vad ni kommit överens om.
Är det meningen att ni ska städa så är det möjligtvis ok
Okej tack för svar, hur tycker du man ska gå tillväga? Är såhär runt hela 120 kvm plåten, att göra om hela känna lite hårt?

• Gilla
HCg
  • Laddar…
Du hade väl inte köpt en ny bil med bucklor och lacksläpp?
Hela arbetet ser lite taffligt ut i mina ögon

• Gilla
Masbo och 23 till
  • Laddar…
Något specifikt du tänker på? Kommer bli ett rejält liv om jag nekar/bestrider betalning så ju mer kött på benen desto bättre
Matti_75 Matti_75 skrev:

• Gilla
Joelbit
  • Laddar…
G GrönaL skrev:
Något specifikt du tänker på? Kommer bli ett rejält liv om jag nekar/bestrider betalning så ju mer kött på benen desto bättre
Låt besikta jobbet så du får svart på vitt

• Gilla
Dowser4711 och 11 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Jodå, bara priset är rätt och det är fulla garantier kan man acceptera vissa skador på ett nytt tak eller ny bil.
Jag hade aldrig accepterat om plåten såg ut sådär på ett bostadshus men hade lätt kunnat acceptera det på ett vedskjul om plåten inkl läggning vore billigare än att köpa plåten själv på typ byggmax.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
K
G GrönaL skrev:
Det där ser inte bra ut.

Fråga ”hantverkarna” om dom själva är nöjda med sitt jobb.
Varför tror du det blir ett rejält liv om du bestrider?
Försök komma överens om åtgärder och återkom här för tips och råd.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Ett rejält liv kommer visa på att de inte är nöjda själva, men också visa på dåligt hantverk och bemötande.
Gör om gör rätt!
Det finns bara det, gör om gör rätt!

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Lacken har släppt, överlappen är inte täta, bucklor och veck i plåten. Sedan ser övergången mot plastraket på första bilden mysko ut, det saknas en nockplåt där

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jodå, bara priset är rätt och det är fulla garantier kan man acceptera vissa skador på ett nytt tak eller ny bil.
Jag hade aldrig accepterat om plåten såg ut sådär på ett bostadshus men hade lätt kunnat acceptera det på ett vedskjul om plåten inkl läggning vore billigare än att köpa plåten själv på typ byggmax.
Är ett bostadshus. Plåten mätte och köpte jag själv. Hela huset är totalrenoverat

• Gilla
larsag
  • Laddar…
Man blir ledsen när man ser bilderna.

Har du anlitat erfarna takläggare, dvs proffs, eller är det bibliotekarier från Baltikum?

• Gilla
  • Haha
Plåt gubben. och 2 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Lacken har släppt, överlappen är inte täta, bucklor och veck i plåten. Sedan ser övergången mot plastraket på första bilden mysko ut, det saknas en nockplåt där
Här är baksidan i en större helhet. Japp hade beställt nockplåt för den biten också som blev över, det skulle inte vara en nockplåt där fick jag höra, då jag är rätt grön litade jag bara på det.

• Trähus med rött tegelpannetak vid en sjö, omgiven av tallar och en svensk flagga.
    Skapa konto
  • Tak med rött tegel på en byggnad vid en sjö omgiven av träd, sett från baksidan utan nockplåt, med skog och vatten i bakgrunden.
    Skapa konto
B Boende45 skrev:
Man blir ledsen när man ser bilderna.

Har du anlitat erfarna takläggare, dvs proffs, eller är det bibliotekarier från Baltikum?
Det var verkligen så illa? Tråkigt att höra. Aldrig kul att driva vidare detta men har skickat bilderna till en av takläggarna så får vi se.
Ja det är riktiga snickare, Svensk fskatt osv dock inga jag kände sedan innan.

Anlita en besiktningsman och betala inte.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.