12 122 läst ·
64 svar
12k läst
64 svar
Bryta strömmen till en fastighet
Det skulle förvåna mig om du får någon kostnad för detta om du kontaktar leverantören, och om så säkert inga 3000:-. Däremot om det mot förmodan skulle leda till något problem med att du gått in och gjort åtgärder kan det bli besvärligt för dig och med all rätt kan man tycka. Så ta kontakt med dem först åtminstone.D Derbyboy skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Begär utsättning/frånkoppling, men varför ska du koppla ur den? Gör man väl aldrig annars..
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Mycket bök att bryta om du inte kan göra det själv, samt att de måste komma tillbaka när du är klar, jag skulle själv bryta i skåpet, där är det väl märkt med adress, samt ”vanlig” trekantsnyckel..knappast nåt brott..
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Då skulle jag själv bryta, dra ut säkringslisten, och kanske rent ta med den till huset, alt hänga en skylt.
Samt du mäter spänningen på alla faser när du är klar, alt ser du att säkringarna förblir hela när du lägger spänning på igen..
Samt du mäter spänningen på alla faser när du är klar, alt ser du att säkringarna förblir hela när du lägger spänning på igen..
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
De är ofta knivskärningar, men finns även gängsäkring.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Alltså...sitter elmätaren ute i skåpet vid gatan (vilket jag tycker det låter som eftersom kabeln går "via ett uthus") så är det dina säkringar som du själv får skruva ur.
Sitter elmätaren vid något hus så är det nätägarens skåp och du ska inte vara där och pilla.
Sitter elmätaren vid något hus så är det nätägarens skåp och du ska inte vara där och pilla.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Sant, sitter mätaren i skåpet så är det din sladd, men
Är det Vattenfalls kabel så skulle jag ändå bryta den själv..
Är det Vattenfalls kabel så skulle jag ändå bryta den själv..
