jag håller på med lite grävarbete på tomten och kommer behöva bila bort en kulvert från ett uthus till huvudbyggnaden.
I kulverten går ledningen från elskåpet ute i gatan till huvudbyggnaden.
Får jag ta ut de tre propparna i skåpet vid gatan i syfte att göra kabeln strömlös under arbetet?
I kulverten går ledningen från elskåpet ute i gatan till huvudbyggnaden.
Får jag ta ut de tre propparna i skåpet vid gatan i syfte att göra kabeln strömlös under arbetet?
Har du en modern elmätare så kan dom komma ut och titta om dom tappar kontakten med den. Vet inte hur vanligt det är eller hur snabb dom brukar vara dock.
Varför tror du att det kostar 3000:-? Utsättning för att veta vart kabeln går är gratis.
Varför tror du att det kostar 3000:-? Utsättning för att veta vart kabeln går är gratis.
Modern och modern....det är tre porslinssäkringar MEN mätaren kan fjäravläsas....
Tror ingen elektriker tar mindre än 1500 kr per gång inkl resa. Men säg att de tar 1000 kr per gång. Fortfarande värdelöst för mig.
Det handlar ju om att skruva ut tre porslinssäkringar....
Tror ingen elektriker tar mindre än 1500 kr per gång inkl resa. Men säg att de tar 1000 kr per gång. Fortfarande värdelöst för mig.
Det handlar ju om att skruva ut tre porslinssäkringar....
Någonstans i landet, så ringer man till det lokala elbolaget och berättar att man skruvar ur proppen en stund och eventuellt varför. Som en tjänsteman så snällt svarade senast; "kom du på tanken att det är klokt att stänga av innan och är kapabel till att byta säkringarna själv - då kan du gott skruva ur den också".