Fotografen Fotografen skrev:
Det är inte så att man har använt denna för att gå på röret...?

[bild]
Kanske gamla ägare tidigare men jag har inte fått instruktioner den har varit över röret tidigare
Den metal rör är 1 “

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallröret är väl sugslangen??

D Dilato skrev:
Metallröret är väl sugslangen??
Yes om den är , vad är min nästa steg hur ska jag göra …

Nasp7777 Nasp7777 skrev:
Yes om den är , vad är min nästa steg hur ska jag göra …
Då kopplar du ihop röret med pumpen.

D Dilato skrev:
Då kopplar du ihop röret med pumpen.
hur d å ? har inga gängar om du har nån tips det hade varit hjálpsam för mig

Nasp7777 Nasp7777 skrev:
hur d å ? har inga gängar om du har nån tips det hade varit hjálpsam för mig
Med gummi- eller annat material-slang utanpå de två rör du vill koppla ihop.
Du har ju redan kopplingen, du visar den i inlägg #22....

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Nasp7777 Nasp7777 skrev:
Tack för förklaring. Grejen är att storslagen som jag har köpt är en inch och passar inte i den röret på min bron därför jag försöker alltid med vanlig slang
Jag vet det är jätte komplicerat , tack
Det är inte alls komplicerat att fylla rörstumpen med vatten - fyller du den hink efter hink via tratt om så, och den till sist rinner över så har du förmodligen en fungerande backventil i botten, Kan du hälla i hink efter hink utan att någonsin blir full, så har du mer att göra (dvs. att få på en backventil i botten av röret nere i brunnen) innan du ens behöver fundera på att försöka passa ihop slangar och kopplingar till pumpen.

Med andra ord koncentrera på det viktigaste att få fungera först (i det här fallet röret ned till brunnen och om den har fungerande backventil) - när det är klart så kan man ta nästa steg!.

Den där slangen i bilden är misstänkt använd för att koppla till röret en gång i tiden och du får hitta på liknande lösning med slang och övergångar tills det når dimensioner som passar för pumpens anslutning

- och att pumpen skall vara monterad högre upp än slutet av rörändan - det är sådant som gör att man behöva stå timmar på byggladornas olika rördetaljavdelningar och försöka pussla ihop övergångar till en fungerande kedja - till en prislapp som förmodligen överstiger din pumps inköpspris.

rördetaljer är sådan sak som springer iväg i pengar - det kanske inte är så dyr per pryl, men många prylar som skall sättas ihop och innan man hinner reagera så är det tusenlappar som flyger iväg.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.