End skrev:
Jo men det finns andra leverantörer i samma stadsnät som erbjuder betydligt lägre pris.

Vill ni betala mer och tycker att det är kul så gör det. Jag ser dock ingen anledning till att betala mer för samma produkt/tjänst.
När jag kan välja någon annan leverantör från 232 kr/mån utan startavgift, halva månadskostnad i 6 månader och dessutom utan bindningstid eller uppsägningstid så måste man vara riktigt korkad om man fortsätter att betala 279 kr/mån.
Vill och vill. Vi kanske inte har så mycket att välja på. Det finns inte så många bussbolag som konkurerar på samma linje. Jag kan bara välja telia eller någon annat som jag tycker är sämre som mobilt internet etc. Vill man få fiber installerat i ett hus kostar det runt 20.000 kr. Har du möjlighet att byta utan att det blir en försämring så gör det. Jag fick intrycket att du bara ville byta för att det skulle bli 21 procent höjning.

O
Klart man ska byta om man kan! Den ända jag är trogen är min hustru... och mina föräldra och vänner.
Företag är jag inte trogen det minsta.... inte mer än vad avtalet tvingar mig.... Kan jag byta så gör jag det...
Fortare än kvickt! Varför ska man stanna kvar om man inte måste? oavsett om andra bolag har samma pris...
det är aldrig roligt när de höjer avgiften....
SEdan kan det ibland finnas incitament som gör att man stannar kvar.... jag ogillar att få massa fakturor, sä därför stannar jag gärna kvar hos vissa företag. Om inte det är stor skillnad ekonomiskt sett att byta.

Busstrafiken är naturligtvis svår att byta... annat än ta bilen istället. Men finns det alternativ så ska man se över dessa oavsett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.