91 452 läst ·
591 svar
91k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
Jag står som ägare och har försäkringen, när jag tecknade den var jag väldigt tydlig med att den ägs av mig och kommer brukas bara av mig tills sonen får körkort, därefter kommer sonen bruka den mer än mig.H HSP skrev:Eftersom du också är misstänkt för brott så antar jag att du är registrerad ägare till fordonet... då ansvar du för att fordonet inte lånas ut till personer dom inte får köra fordonet... exempelvis personer utan rätt förarbehörighet.... är fordonet ändrat då det klassas som personbil då gäller det att föraren har b körkort....
Jag antar att du inte är den huvudsakliga föraren/brukaren...
Isåfall begås också ett avtalsbrott mot försäkringsbolaget...
Personen som är skriven på fordonet ska vara den huvudsakliga brukaren till fordonet.
Sedan ligger sonen inte bra till eftersom han dömts för olovligkörning tidigare...
Att hänvisa till att andra, gör ditt och datt där ni bor hjälper er knappast...
Polisen brukar ta hjälp av bilinspektörer dvs. riktiga besiktningsmän vid fordonsundersökningar.... deras ord väger tungt... kan sedan ett vittne styrka att din son kört strax före beslaget så ser det inte så ljust ut...
Polisen brukar inte driva ett sådanat här case om de inte har starka misstankar... Har de inte starka misstankar eller bevis då brukar de skälla ut föraren i syfte att avskräcka föraren för att begå nya "dumheter".
Har sonen förhörts eller erkänt att han kört stax före beslaget?
Orsaken var att det inte går att äga ett fordon som minderårig utan giltig behörighet.
Jämförelsen var mer för att beskriva en liten frustration att vissa kommer undan med vad som helst, men här går man all in för att någon har ringt in med en lögn.
När han åkte dit med mopeden stog han bredvid mopeden och polisen som inte hade sett honom köra frågade om den var trimmad och om han hade kört, då erkände han direkt. Den här gången var polisen riktigt otrevliga och sa att ett vittne hade ringt in och sagt att han hade kört om bilar på en 70 väg, eftersom det inte stämde nekade han.
Din son har kört som en dåre enligt vittnen. Polisen utreder inte ”vansinnesomkörningar” utan huruvida din son framfört fordonet olovligen (dvs att det inte är en traktor)
Du står kvar och skriker att det inte var en vansinnesomkörning.
DET SAKNAR BETYDELSE
Du står kvar och skriker att det inte var en vansinnesomkörning.
DET SAKNAR BETYDELSE
Tror du sonen skulle vara ärlig på samma vis nu, om straffen är som du säger (drabbar honom hårt, plus att du får skit för nått han ev vet att han gjort) ?Gimp skrev:
Det är inget drömscenario för en kille som redan ”åkt dit” (minst? En gång) och vet att han gjort fel medvetet så att säga..
Till att börja med ska du och din son neka allt.
Den går sakta , ni har inte kört den, ingen kan ha sett er etc.
Det är upp till åklagaren att bevisa att ni har begått ett brott.
Kom ihåg att polisen håller förhör med er för att få information av er för att kunna fälla er i en domstol, de sitter inte och förhör er för att vara hyggliga.
Ni är lågt hängande frukt för polisen som inriktar sig på er istället för att ta våldtäktsmän, knarklangare och yrkerskriminella.
Den går sakta , ni har inte kört den, ingen kan ha sett er etc.
Det är upp till åklagaren att bevisa att ni har begått ett brott.
Kom ihåg att polisen håller förhör med er för att få information av er för att kunna fälla er i en domstol, de sitter inte och förhör er för att vara hyggliga.
Ni är lågt hängande frukt för polisen som inriktar sig på er istället för att ta våldtäktsmän, knarklangare och yrkerskriminella.
Det ska jag reda ut, självklart.P Pin skrev:
Med tanke på vittnet som jag är helt säker på ljuger känns det dock som att ett juridiskt ombud är rätt väg att gå, det känns som att en ihopljugen historia kan ge ett oproportionerligt högt straff om det är så att han är skyldig till delar av misstankarna.
Åh du fattar fortfarande inte….Gimp skrev:
Vittnet kan jag inte påverka, nej, men det jag kan göra om jag har förstått rätt är att kalla vittnet till rättegången, där jag då hoppas att bilden inte är samma som den polisen återgav.P PW92 skrev:
Han hade körkortet, han fick inte åka en meter innan han fick tillbaka det.
Den trimmade mopeden från förra gången står inlåst.
För att föräldern ska drabbas måste han ha förstått att a-traktorn är olovlig. Det räcker, som jag förstår det, inte med att man tillhandahållit en a-traktor som därefter trimmats i lönndom. Man måste kunna visa att föräldern känt till att fordonet är olovligt. Har man som förälder upprepade gånger testat fordonet, letat efter "fusk" osv, tror jag rättsläget är rätt bra.H HSP skrev:Eftersom du också är misstänkt för brott så antar jag att du är registrerad ägare till fordonet... då ansvar du för att fordonet inte lånas ut till personer dom inte får köra fordonet... exempelvis personer utan rätt förarbehörighet.... är fordonet ändrat då det klassas som personbil då gäller det att föraren har b körkort....
Jag antar att du inte är den huvudsakliga föraren/brukaren...
Isåfall begås också ett avtalsbrott mot försäkringsbolaget...
Personen som är skriven på fordonet ska vara den huvudsakliga brukaren till fordonet.
Sedan ligger sonen inte bra till eftersom han dömts för olovligkörning tidigare...
Att hänvisa till att andra, gör ditt och datt där ni bor hjälper er knappast...
Polisen brukar ta hjälp av bilinspektörer dvs. riktiga besiktningsmän vid fordonsundersökningar.... deras ord väger tungt... kan sedan ett vittne styrka att din son kört strax före beslaget så ser det inte så ljust ut...
Polisen brukar inte driva ett sådanat här case om de inte har starka misstankar... Har de inte starka misstankar eller bevis då brukar de skälla ut föraren i syfte att avskräcka föraren för att begå nya "dumheter".
Har sonen förhörts eller erkänt att han kört stax före beslaget?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
På min tid var det att trimma och åka moped när man var 15.
När man blev 16 så var det a traktor som gällde.
Klart som korvspad när man skulle på party i grannkommunen så drog man spärren.
Dock mer krångel på den tiden med dubbla lådor och man växla om bakre lådan.
Kom polisen så var det oftast ingen snabb fix utan då var det bara erkänna
.
fråga mina föräldrar om hur det låg till så var det ju bara andra som gjorde sådana saker aldrig jag själv.
nu åkte jag aldrig fast, och polisen hade lite mer överense då, det fanns ju inte så många traktorer då som nu.
hoppas faktiskt att de får höja hastigheten till 45, helst skulle de få gå 50 som är den hastigheten som är i centrum, så skapar dom inte kö i städer.
det finns en del som beter sig men i det stora hela så är det faktiskt många som sköter sig med sina traktorer.
När man ser vilka fina som en del har så tycker jag det är kul att dom har en hobby och inte bara sitter vid datorn.
När man blev 16 så var det a traktor som gällde.
Klart som korvspad när man skulle på party i grannkommunen så drog man spärren.
Dock mer krångel på den tiden med dubbla lådor och man växla om bakre lådan.
Kom polisen så var det oftast ingen snabb fix utan då var det bara erkänna
fråga mina föräldrar om hur det låg till så var det ju bara andra som gjorde sådana saker aldrig jag själv.
nu åkte jag aldrig fast, och polisen hade lite mer överense då, det fanns ju inte så många traktorer då som nu.
hoppas faktiskt att de får höja hastigheten till 45, helst skulle de få gå 50 som är den hastigheten som är i centrum, så skapar dom inte kö i städer.
det finns en del som beter sig men i det stora hela så är det faktiskt många som sköter sig med sina traktorer.
När man ser vilka fina som en del har så tycker jag det är kul att dom har en hobby och inte bara sitter vid datorn.
Lyssna nu: Det spelar ingen roll om han kört om bilar eller inte. Har han åkt runt i en trimmad epa så åker han dit. Och är du ägare till bilen så åker eventuellt du dit med.Gimp skrev:
Vittnet kan jag inte påverka, nej, men det jag kan göra om jag har förstått rätt är att kalla vittnet till rättegången, där jag då hoppas att bilden inte är samma som den polisen återgav.
Han hade körkortet, han fick inte åka en meter innan han fick tillbaka det.
Den trimmade mopeden från förra gången står inlåst.
Omkörningar har inget med saken att göra. Om traktorn är trimmad så är det det som de går på.